Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoban, Suzan
dc.contributor.authorKarakuş, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-10T12:25:40Z
dc.date.available2020-12-10T12:25:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-12-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/285609
dc.description.abstractTurizmde ürün geliştirme kararları, karmaşıktır, sonuçları uzun vadelidir ve birçok kişiyi etkiler, yatırım maliyelerinin yüksekliği riski yüksektir, karar verici sayısı fazladır ve çok fazla soyut unsur barındırır. Bu gerçekliklerin her biri yeni turizm ürünü geliştirme kararlarını zorlaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, turistik destinasyonlara yönelik olarak destinasyonun sahip olduğu özellikler doğrultusunda, yapılabilirlik düzeyi yüksek turizm ürünlerinin tespiti vebu ürünlerin geliştirilmesine yönelik yapılması gereken faaliyetler hakkında öneriler sunmaya yardımcı olacak bir model önerisi sunmaktır. Bu modelin işleyişinde, olabildiğince turizm sektörü açısından karar verici pozisyonundaki kişilerin görüşlerinin süreçlere yansıtılması amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında, yeni turistik ürün geliştirilmesine yönelik karar mekanizması için bir model geliştirileceğinden çok değişkenli sayısal karar verme yöntemlerinden faydalanılmıştır. Model, kendi içerisinde Kalite Fonksiyon Göçerimi yöntemi ile oluşturtulmuş iki adet kalite evi ihtiva eder. Her bir kalite evinin oluşturulmasında Analitik Hiyerarşi Prosesi yöntemi ve Kano Modelinden faydalanılmıştır. İlk kalite evi ile amaçlanan, destinasyon özelliklerine uyan ve yapılabilirlik açısından en uygun turizm ürününü (ürünlerini) tespit etmektir. İkinci kalite evi ile tercih edilen yeni turistik ürün alternatifinin geliştirilmesine yönelik olarak yapılması gerekenlerin tespiti ve ağırlıklandırılması amaçlanmaktadır.Model, Nevşehir ili ele alınarak uygulanmıştır. Nevşehir ili turizm faaliyetleri açısından bakıldığında en uygun turizm ürünü alternatifinin, kongre turizmi olduğu ortaya çıkmıştır. Kongre turizminin geliştirilmesine yönelik olarak yapılması gerekenler tespit edilerek ağırlıklandırılmış ve gerek sektöre, gerekse turizm araştırmacılarına yönelik öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractProduct development decisions in tourism is complex and complicated, the results are long term and influences many people, risk is high due to high investment costs, the number of decision makers is excessive and contains a lot of intangible element. All of these facts make the decision to develop new tourist products difficult. The aim of this study is determine the high-feasibility tourism products according to the characteristics of destinations and provide a conceptual model to make recommendations on the activities to be carried out for the development of these products. In the operation of this model, as much as possible it is aimed to reflect the opinions of the decision makers in terms of the tourism sector in the process.In the study, because of providing a model for the decision-making mechanism for the development of new tourist products, multi-variable numerical decision making methods are used. The model includes two house of quality built by Quality Function Deployment method. In the set up of each quality house Analytical Hierarchy Process Method and Kano's Model are utilized. The aim of the first house of quality is determine the most appropriate tourism product (products) in terms of feasibility and destination characteristics. The aim of the second house of quality is Determine activities for developing the preferred alternative of the new tourist productThe model has been applied in Nevşehir province. In terms of tourism activities in Nevşehir province, it has become clear that the most suitable tourist product alternative is congress tourism. The activities to be done in order to improve the congress tourism has been determined and weighted and then suggestions were presented for both the tourism sector, and for tourism researcher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTuristik bölgeler için yeni ürün geliştirme modeli: Nevşehir ili üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeNew product development model for tourism destinations: the case of Nevşehi̇r
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-12-26
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmRegional tourism planning
dc.subject.ytmCongress tourism
dc.subject.ytmProduct development
dc.subject.ytmTourism regions
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTouristic products
dc.subject.ytmNevşehir
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.subject.ytmQuality function deployment
dc.identifier.yokid10087047
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488630
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess