Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Mustafa
dc.contributor.authorPolat, Harun
dc.date.accessioned2020-12-10T12:23:52Z
dc.date.available2020-12-10T12:23:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-08-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/284766
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, 6360 sayılı kanun bağlamında, il mülki sınırları ölçeğinde yerel hizmet sunum politikasının etkenliği hakkında, bu hizmetlerden yararlanan vatandaşların taşıdıkları algıları ortaya koymaktır. Böylece, kamu yönetimi alan-yazınına katkı sağlamanın yanında etken bir yerel hizmet sunumu sorununa bilimsel çözüm önerileri sunmak hedeflenmiştir.Çalışma, Adana Büyükşehir Belediyesi'nin hizmet sunmakla yetkili ve görevli olduğu, Adana ili mülki sınırları içerisinde kalan ve 6360 sayılı yasayla köy ve belediye tüzel kişiliklerine son verilerek mahalle statüsüne kavuşturulan yerleşim birimlerini kapsamaktadır. Çalışmada, 6360 sayılı yasada düzenlenen yerel kamu hizmetleri esas alınarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Basit Seçkisiz Örnekleme yöntemiyle belirlenen 2123 kişiden oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen başlıca bulgular şunlardır; demografik incelemede, erkek, evli, 41 yaş üzeri, ilköğretim mezunu, köyden mahalleye dönüşen yerde 15 yıldan fazla zamandır yaşayan, çiftçi grubundaki katılımcıların diğer gruplardaki katılımcılara kıyasla çoğunlukta oldukları görülmüştür. Adana Büyükşehir Belediyesi'nin köyden ve beldeden mahalleye dönüşen yerlerde; içme ve kullanma suyu, tarım ve hayvancılığı destekleme, itfaiye, katı atık depolama ve bertaraf, çevrenin ve tarım alanlarının korunması gibi birçok hizmet alanında etken düzeyde hizmet sunumu gerçekleştirdiği tespit edilmiştir. Adana Büyükşehir Belediyesi'nin etken seviyede hizmet sunumunun nedeni, hizmet sunumuna hiç hizmet almayan yerlerden başlaması ve yerinden hizmet ilkesi gereğince sorumluluk bölgelerinde idari teşkilatlanma ile hizmet taleplerine en hızlı şekilde cevap vermesi olduğu görülmüştür. Etken seviyede olmayan hizmetlerin ise hizmet beklentilerini karşılamadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Etkenlik, Verimlilik, Hizmette Yerellik, Yerel Yönetim, Kamu Hizmet Politikası
dc.description.abstractABSTRACTThe purpose of this dissertation is to estimate the perception of the resident about the effectiveness of local public services in provincial administrative boundaries scale within the context of Code-6360.Thus, in addition to contributing to the public administration literature; it is aimed to provide a scientific solution for the problem of effective local service delivery.The study covers residential units that are authorized and assigned by Adana Metropolitan Municipality to provide services and which are within the boundaries of the province of Adana City and which have been converted to neighborhood status by terminating the village and municipality legal entities with the Code-6360.In the study, a scale based on the local public services regulated in the Code-6360 developed by the researcher was used. The sample of the study consists of 2123 individuals was determined by Simple Random Sampling method. Major findings of the study are; a demographic review, male, married, 41 years later, turned into a neighborhood where the village primary school graduates, more than 15 years long, compared to other groups of participants in the farmers group participants because they were in the majority. Adana metropolitan municipality and the village turned into a neighborhood of places; drinking water, support for agriculture and farming, the Fire Department, solid waste storage and disposal, the environment and the protection of farmland in service delivery levels as many service area factors we identified carried out. Adana metropolitan municipality factor level service delivery is because no service to the service delivery and service start from places that are not in accordance with the principle of responsibility in areas of administrative reorganization with the fastest way to answer to the demands of to give. If the services are not in the level of service factors expectations.Keywords: Effectiveness, Efficiency, Subsidiarity, Local Self-Government, Public Service Policyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleBelediye hizmetlerinin sunumunda mülki sınıra dayalı büyükşehir belediye modelinin etkenliği: Adana Büyükşehir Belediyesi örneği
dc.title.alternativeThe effectiveness of province-boundary based metropolitan municipality in municipal public services: Adana Metropolitan Municipality case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-05
dc.contributor.departmentKamu Politikası ve İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMetropolitan municipality
dc.subject.ytmOrganizational productivity
dc.subject.ytmLocal services
dc.subject.ytmManagerial effectiveness
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmMunicipal services
dc.subject.ytmService providence
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid10205933
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532319
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess