Show simple item record

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Bekir Bora
dc.contributor.authorÖzgüçlü, Ali Koray
dc.date.accessioned2020-12-10T12:22:23Z
dc.date.available2020-12-10T12:22:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/284028
dc.description.abstractGünümüzde, yoğun bir rekabet içeren ve karmaşık ekonomik koşulların var olduğu piyasa koşullarında işletmelerin ayakta kalabilmeleri, rakiplerinden ne kadar farklı olduklarıyla ilişkilidir. Piyasa koşullarının zorlu olması işletmeler için rekabette sürdürülebilir bir üstünlük sağlama ihtiyaçlarını ortaya çıkarmaktadır. İşletmeler, pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken artık tüketici istek ve ihtiyaçlarının da ötesine geçerek sadece işletmenin kendisine değil çalışanlarına, müşterilerine, tedarikçilerine, dağıtım kanalındaki aracılarına, devlete ve hatta bütün topluma karşı önemli sorumluluklara vardır. Bu sorumlulukları yerine getirmek ve işletme performansı olarak rekabette üstünlük sağlamak için işletmenin sahip olduğu yetkinlikler son derece önemlidir. Pazarlama yetkinliğinin işletme performansı üzerindeki etkilerinden yola çıkarak bu çalışma gerçekleşmiştir.Çalışmanın amacı Nevşehir'de faaliyet gösteren butik, özel işletme belgeli, üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri üzerinden pazarlama yetkinliklerinin işletme performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Nevşehir ilinde yer alan konaklama işletmelerinin performanslarını geliştirmek için yararlanabileceği pazarlama yetkinliği araç ve stratejileri yalnız konaklama işletmeleri için değil tüm işletmelerin uzun vadede içerisinde bulunduğu sektörde var olabilmesi açısından bu iki değişken büyük önem taşımaktadır.Araştırmaya katkıda bulunan 187 orta ve üst düzey yönetici ve bölüm şeflerinden elde edilen veriler korelasyon ve regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre pazarlama yetkinliği ve işletme performansı ana ve alt boyutları arasında pozitif ve anlamlı bir etki çıkmıştır. Sadece objektif işletme performansı alt boyutlarından personel devir oranı arasında anlamlı bir etki bulunamamıştır. Bunun sebebi ise anket çalışmasına katılan orta ve üst düzey yönetici ve bölüm şeflerinin genel olarak objektif işletme performansı boyutlarında yer alan ifadelere yanıt vermek istememesinden kaynaklanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama yetkinliği, işletme performansı, Nevşehir, turizm, konaklama işletmeleri
dc.description.abstractNowadays, due to intensive competition and complex economic circumstances, business firms can be alfoat with their differ from their rivals. Tough market conditions, reveals the business firms to a sustainable competitive advantage. From now on, business firms are accomplishing their marketing activities by going further from consumer demand and needs taking important responsibilities up against their employees, customers, suppliers, chain of distribution mediates, goverment and even also to the society. It is very important implementing these responsibilities to take advantage against their rivals with business performance. This study is based on marketing competence impacts on business performance.The aim of this study is to research the marketing competence impacts on business performance of boutique, private tourism operation licenced, three, four and five starred hospitality businesses located in Nevşehir. To improve the marketing competence of hospitality businesses in Nevşehir city who might benefit from these strategies which carries importance in long term to continue the tourism industry even for all other businesses.The data obtained from 187 middle and senior managers and department chiefs who contributed to the study were tested with statistical analysis methods such as correlation and regression. According to the results, a positive and significant effect was found between the main and sub-dimensions of marketing competence and operational performance. No significant effect was found only between the objective of the operational performance of the sub-dimensions of the staff. The reason for this is due to the fact that the middle and top level managers and department chiefs who participated in the survey did not want to respond to the expressions of objective business performance.Key Words: Marketing competence, business performance, Nevsehir, tourism, accommodation establishmentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama yetkinliğinin işletme performansına etkisi: Nevşehir`deki konaklama işletmeleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe effect of marketing competence on businness performance: A research on accommodation business in Nevşehir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-26
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10087251
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617050
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess