Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnsalan, Mustafa
dc.contributor.authorYildirim, Miyase Halide
dc.date.accessioned2020-12-10T12:22:14Z
dc.date.available2020-12-10T12:22:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/283945
dc.description.abstractREFERANS GRUPLARIN VE YABANCI ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNİN TÜKETİCİLERİN ETNOSENTRİZM EĞİLİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Miyase Halide ÖZMENNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüİşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans, Kasım 2019Danışman: Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa ÜNSALANBu çalışmanın amacı, sosyal faktörler grubuna dahil olan referans grupların ve ayrıca yabancı ürün satın alma niyetinin tüketicilerin etnosentrizm eğilimleri üzerindeki etkilerini tespit etmek ve bu etkilerin ne yönde olduğunu ölçmeye çalışmaktır. Araştırmanın örneklemi, bir üretici firmanın beyaz ve mavi yakalı çalışanlarından oluşmaktadır. Araştırmamızda referans grupların ve yabancı ürün satın alma niyetinin tüketici etnosentrizmine etkisi ele alınmıştır. Tüketicilerin satın alma sürecinde referans grupların etkisi ve etnosentrizm eğilimlerinin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği analiz edilmiştir. Bulgulara çalışmanın sonuç kısmında yer verilmiştir. Analiz bulgularına göre, referans grupların tüketicilerin etnosentrizm eğilimleri ile ilişkisinin anlamlı yönde olduğu tespit edilmiş, referans gruplarının etkisi arttıkça tüketicilerin etnosentrizm eğilimlerinde artış görülmüştür. Yabancı ürün satın alma niyetinin tüketicilerin etnosentrizm eğilimlerine etkisi ise negatif yönlü olup, yabancı ürün satın alma niyeti arttıkça tüketicilerin etnosentrizm eğilimlerinde azalma olduğu tespit edilmiştir. Son olarak araştırmanın kısıtlarına değinilmiş ve gelecekte yapılacak çalışmalara öneride bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışı, Referans Gruplar, Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti, Tüketici Etnosentrizmi.
dc.description.abstractTHE EFFECTS OF REFERENCE GROUPS AND FOREIGN PRODUCT PURCHASE INTENTION ON ETHNOCENTRISM TENDENCIES OF CONSUMERS Miyase Halide ÖZMENNevşehir Hacı Bektaş Veli University, Institute of Social SciencesDepartment of Business Administration, M.B.A, November 2019Supervisor: Dr. Öğrt. Üyesi Mustafa ÜNSALANThe purpose of this study is to determine effects of reference groups which includes in social factors and also effects of foreign product purchase intentions to ethnocentrism tendencies of consumers and try to measure which direction are these effects. The sample of this research consist of, white and blue collar employees of a manufacturing company. The effects of reference groups and foreign product purchase intentions on consumer ethnocentrism is handled in our research. The effect of reference groups and ethnocentrism tendencies in the purchasing process of consumers were analyzed according to their demographic characteristics. Findings are given in the conclusion part of the study. According to the findings of the analysis, the relationship between reference groups and ethnocentrism tendencies of consumers was found to be significant, as the effect of reference groups increased, increase in the consumers' ethnocentrism tendencies was observed. The effect of foreign product purchase intention on the ethnocentrism tendencies of consumers is negative, as the foreign product purchase intention increased, decrease in ethnocentrism tendencies of consumers was determined. Finally, the limitations of the research were mentioned and suggestions were made for future studies.Keywords: Consumer Behavior, Reference Groups, Foreign Product Purchase Intention, Consumer Ethnocentrism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReferans grupların ve yabancı ürün satın alma niyetinin tüketicilerin entrosentrizm eğilimleri üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of reference groups and foreign product purchase intention on ethnocentrism tendencies of consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReferance group
dc.identifier.yokid10191764
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600156
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess