Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoban, Serap
dc.contributor.authorKaya, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-10T12:21:42Z
dc.date.available2020-12-10T12:21:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-02-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/283682
dc.description.abstractBu çalışmada, alternatif turizm kapsamında son zamanlarda yabancı turistler tarafından oldukça ilgi gören Kapadokya bölgesinde, faaliyet gösteren ve balon uçuş hizmeti veren firmaların fiyatlama davranışının analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda bölgede faaliyette bulunan 27 balon firmasından 16'sı ile yüzyüze görüşme yoluyla bir anket çalışması yapılmıştır. Firmaların tamamına ulaşılmış fakat sadece 16'sı çalışmaya katılmak istemiştir. Bu sayı da çalışmanın yapılabilmesi için yeterli olmuştur. Sonuç olarak, elde edilen bulgular, balon piyasasının yapısına dair hakim firma liderliğinin olduğu fikrini vermektedir. Fiyat belirleme konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Fiyatın oluşumu birçok faktör tarafından etkilenmektedir. Mevsimsellik de fiyat oluşumunda önemli bir role sahip görünmektedir. Mevsimselliğin etkisinden turizm faaliyetlerini kurtarmak için alternatif turizmin daha da geliştirilmesi gerekmektedir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to analyze the pricing behavior of companies operating in the Cappadocia region, which has attracted great attention by foreign tourists recently, and providing balloon flight services. For this purpose, a survey was conducted through face-to-face interviews with 16 of 27 balloon companies operating in the region. All companies have been reached, but only 16 wanted to participate in the study. This number was sufficient to carry out the study. As a result, the findings obtained suggest that there is leadership of the dominant firm regarding the structure of the balloon market. There are different opinions about price determination. The formation of the price is influenced by many factors. Seasonality also seems to have an important role in price formation. Alternative tourism needs to be further developed in order to save tourism activities from the impact of seasonality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTURİZM SEKTÖRÜNDE FİYATLAMA DAVRANIŞLARININ ANALİZİ: KAPADOKYA BÖLGESİ SICAK HAVA BALON FİRMALARI ÜZERİNE BİR UYGULAMA
dc.title.alternativeANALYSIS OF PRICING BEHAVIORS IN TOURISM SECTOR: AN APPLICATION ON HOT AIR BALLOON COMPANIES IN CAPPADOCIA
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-15
dc.contributor.departmentİktisat Teorisi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10236355
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages0
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess