Show simple item record

dc.contributor.advisorİlhan, İbrahim
dc.contributor.authorBalki, Selcen
dc.date.accessioned2020-12-10T12:21:39Z
dc.date.available2020-12-10T12:21:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/283652
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde mutfak personelinin algılanan dışsal prestij ve işe adanmışlığına yönelik eğilimlerini ölçerek bu iki bağımsız değişkenin yenilik performansına etkisini belirlemektir. Bu çalışma ayrıca yenilik performansını artırmak isteyen konaklama işletmeleri yöneticilerine yol gösterici bir kaynak olmaktadır. Benzer şekilde, işletme sahiplerinin yenilik performansı çalışmalarına yön vermeleri açısından son derece önemli bir çalışma niteliği taşımasının yanı sıra, yenilik performansını etkileyen değişkenleri öğrenmelerinde bir yol gösterici kaynak olmaktadır.Algılanan dışsal prestij, işe adanmışlık ve yenilik performansının ölçülmesi için daha önceden geliştirilmiş ölçekler kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini Nevşehir ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmeleri oluşturmaktadır. Araştırmanın anketleri, bu işletmeler de çalışan mutfak personellerine uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, algılanan dışsal prestij ile yenilik performansı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde, işe adanmışlık ve yenilik performansı arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca algılanan dışsal prestij ve işe adanmışlığın birlikte yenilik performansı üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Çalışmada son olarak, araştırmanın birtakım kısıtları olduğu belirtilmiş ve gelecek araştırmalar için bazı öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Algılanan Dışsal Prestij, İşe Adanmışlık, Yenilik Performansı ve Konaklama İşletmeleri
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of these two independent variables on innovation performance by measuring the tendency of kitchen staff to perceived external prestige and job engagement in accommodation enterprises. This study also provides a guide for the managers of the accommodation enterprises who want to improve their innovation performance. Likewise, this study is a guiding source in learning the variables affecting innovation performance, in addition to the fact that the business owners have a great importance in terms of their innovation performance.Previously developed scales were used to measure the perceived external prestige, job engagement and innovation performance. The sample of this study consists of accommodation businesses operating in Nevşehir. The questionnaires of the research were applied to the kitchen staff in these businesses.As a result of the analyzes, a positive correlation was found between the perceived external prestige and innovation performance. Similarly, there is a positive relationship between the job engagement and innovation performance. In addition, it was determined that the perceived external prestige and job engagement together to have a positive impact on innovation performance. Finally, it is stated that the research has some limitations and presented some suggestions for future research. Keywords: Perceived External Prestige, Job Engagement, Innovation Performance and Accommodation Enterprisesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMutfak çalışanlarında algılanan dışsal prestij ve işe adanmışlığın yenilik performansına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of perceived external prestige and job engagement on innovation performance in kitchen workers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-08
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmKitchen
dc.subject.ytmKitchen sector
dc.subject.ytmPrestige
dc.subject.ytmPerceived external prestige
dc.subject.ytmCommitment level
dc.subject.ytmJob involvement
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.identifier.yokid10245442
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557623
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess