Show simple item record

dc.contributor.advisorAydin, Şule
dc.contributor.authorAğcakaya, Reyhan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:20:31Z
dc.date.available2020-12-10T12:20:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/283126
dc.description.abstractAraştırmada, Nevşehir İlini ziyaret eden yerli turistlerin marka çağrışımlarına ilişkin tutumlarının ölçülmesi amaçlanmıştır. Nevşehir kentinin turistlerde neleri çağrıştırdığının belirlenmesinin kentin pazarlanmasında büyük ölçüde katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu amaçla Nevşehir'in destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Nevşehir'e gelen 50 yerli turist oluşturmaktadır. Araştırmada, Nevşehir'i ziyaret eden yerli turistlerin Nevşehir ile ilgili destinasyon imajı ve destinasyon kişiliği algılamaları projeksiyon teknikleri kullanılarak ele alınmıştır.Araştırmaya katılan turistlere Nevşehir'i bir turizm destinasyonu olarak düşündüklerinde akıllarına gelen birkaç kelime sorulmuştur. Araştırma verilerine göre yerli turistlerin Nevşehir deyince aklına en çok gelen kelime olarak 'yeraltı şehri' kavramı olduğu söylenebilmektedir. Araştırmaya katılan turistlere Nevşehir'i bir insan olarak düşündüklerinde nasıl bir kişi olduğu sorulmuştur. Bu sorular literatürde belirtilen marka kişileştirme tekniği ile eş değer bir şekilde hazırlanmış ve sonucunda Nevşehir yaşlı ama güzel bir kadını çağrıştırmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to measure the attitudes of local tourists who visit Nevşehir regarding brand associations. It is thought that determining what Nevşehir is related to tourists will contribute greatly to the marketing of the city. For this purpose, Nevsehir's destination image and destination personality were analyzed using projection techniques. The sample of the research consists of 50 local tourists who come to Nevşehir. In this research, the image of the destination and the perception of the destination personality of the local tourists visiting Nevşehir are discussed by using projection techniques.The tourists who participated in the research were asked a few words when they thought of Nevşehir as a tourism destination. According to the research data, it can be said that the term underground city in is the most common word that comes to mind when it comes to Nevşehir. Tourists who participated in the study were asked what kind of person they think Nevşehir is as a person. These questions were prepared in a manner equivalent to the brand personalization technique mentioned in the literature and as a result Nevşehir evokes an old but beautiful woman.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleNevşehir`in destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin projeksiyon teknikleri kullanılarak incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of Nevşehir's destination image and destination personality using projection techniques
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276710
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573685
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess