Erol Güngör`ün eğitim tarihimizdeki yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Kürekli, Recep | |
dc.contributor.author | Demirsoy, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:19:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:19:17Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/282526 | |
dc.description.abstract | Erol Güngör, 1960'lı yıllardan vefat ettiği 1983 yılına kadar fikirleriyle Türk düşünce tarihine damgasını vurmuş ender şahsiyetlerden birisidir. Çeşitli dergi ve gazetelerde yayımlanan yazıları hem yaşanan dönemin toplumsal problemlerini ortaya koymuş hem de belirttiği problemlere çözüm önerileri sunmuştur. Düşüncelerinde millî ve muhafazakâr yapının var olması zaman zaman marjinal karşıt düşünceler tarafından eleştirilmesine sebep olsa da fikirlerini bilimsel yöntemlerle desteklemesi, olaylara tarafsız bir gözle bakması, dilinin sade ve anlaşılır olması onun her zaman akademi ve düşünce dünyasında saygı duyulan bir kişi olmasını sağlamıştır. Bu tezde Erol Güngör'ün kaleme aldığı yazılarında yer alan eğitim ile ilgili görüşleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu tez literatür tarama yöntemi esas alınarak, Erol Güngör'ün eğitim ile ilgili görüşlerinin incelenmesi, anlaşılması ve yorumlanması şeklinde tamamlanmıştır. Zaman zaman Erol Güngör'ün eğitimle ilgili görüşlerinin alt yapısını oluşturan diğer fikirlerine de yer verilen çalışmamızda eğitim sistemimizde bariz etkisi görülen modernleşme ve Batılılaşma da ayrı bir bölümde ele alınmıştır. Bu tez çalışması ile ülkemizi muasır medeniyet seviyesine çıkarabilmek için eğitim alanında yapılması gerekenler Erol Güngör'ün eğitim alanındaki görüşleri esas alınarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar kelimeler: Erol Güngör, eğitim, modernleşme ve Batılılaşma | |
dc.description.abstract | Erol Güngör is one of the few personalities who left his mark on the history of Turkish thought with his ideas starting from the early 1960s until his death in 1983. His articles published in various journals and newspapers both presented the social problems of the period and offered solutions to the problems he mentioned. Although the existence of a national and conservative structure in his thoughts caused his criticism by marginal opposing ideas from time to time, supporting his own ideas with scientific methods, having an objective view of the events and adopting a simple and understandable language always ensured him to be respected in academia and scientific world. In this study, Erol Güngör's views on education in his writings have been tried to be put forward. This study was completed by examining, understanding and interpreting Erol Güngör's views on education based on literature search method. From time to time, in addition to the referring Erol Güngör's different views which constitute the sub-structure of his educational opinion, modernization and westernization, which have a clear impact on our education system, have also been discussed in a separate section.. In this study, the studies to be done in order to catch the education level of the developed countries are tried to be revealed based on the perspective of Erol Güngör.Keywords: Erol Güngör, education, modernization and westernization | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Erol Güngör`ün eğitim tarihimizdeki yeri ve önemi | |
dc.title.alternative | The importance and place of Erol Güngör in our history of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education history | |
dc.identifier.yokid | 10301933 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587171 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |