Show simple item record

dc.contributor.advisorSurat, Aylin
dc.contributor.authorTaştekin, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-10T12:19:13Z
dc.date.available2020-12-10T12:19:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/282474
dc.description.abstractKamu hizmeti motivasyonu kamu yönetimi bilimi içinde kamu çalışanlarınınbaşkalarına ve topluma yarar sağlamak amacıyla işini yerine getirmeye çalışmayönelimi olarak tanımlanabilir. Örgütsel bağlılık çalışanların örgütsel değerlereduygusal olarak bağlanması ve kendini örgütün bir parçası olarak görmesidir.Çalışmanın amacı, kamu kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılığınınkamu hizmeti motivasyonuna etkisini araştırmaktır. Çalışmanın birinci bölümündekamu hizmeti motivasyonuna, ikinci bölümünde örgütsel bağlılığa, üçüncübölümünde ise; Nevşehir ili merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görevyapan öğretmenlere uygulanan anket çalışmasına ve bu anket çalışmasınınsonuçlarına yer verilmiştir.Çalışmamızın anket formunda toplam otuz iki sorudan oluşan üç bölüm yeralmaktadır. Demografik özellikler birinci bölüm, kamu motivasyonu ikinci bölüm,örgütsel bağlılık ölçeğinin kullanıldığı bölüm üçüncü bölümdür. Çok değişkenliistatiksel analizlerden regresyon analizi ve faktör analizi kullanılmış olup,değerlendirmeler bu analizlere göre yapılmıştır. Anket sonuçlarımızındeğerlendirmesine göre örgütsel bağlılığı yüksek olan bireylerin motivasyonlarınınyüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractMotivation of public service of public employees in the science of public administrationattempt to do business in order to benefit others and societyorientation. Organizational commitment to employees' organizational valuesemotional attachment and seeing itself as a part of the organization.The aim of the study was to determine the organizational commitment of teachers working in public institutions.to investigate the effect on public service motivation. In the first part of the studymotivation in the public service, organizational commitment in the second part, thirdIn the section; Position in the secondary education institutions in the center of Nevsehirand the questionnaire applied to the teachersresults.In the questionnaire form of our study, there are three sections consisting of thirty-two questions.It is located. The first part of demographic characteristics, second part of public motivation,The third part is the organizational commitment scale. MultivariateRegression analysis and factor analysis were used.evaluations were made according to these analyzes. Our survey resultsAccording to the assessment of motivation of individuals with high organizational commitmentIt turned out to be high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleLise öğretmenlerinin örgütsel bağlılığının kamu hizmeti motivasyonu üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of high school teachers' organizational commitment on public service motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentKamu Politikası ve İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTurkish public administration
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10301914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592842
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess