Lise öğretmenlerinin örgütsel bağlılığının kamu hizmeti motivasyonu üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Surat, Aylin | |
dc.contributor.author | Taştekin, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:19:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:19:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/282474 | |
dc.description.abstract | Kamu hizmeti motivasyonu kamu yönetimi bilimi içinde kamu çalışanlarınınbaşkalarına ve topluma yarar sağlamak amacıyla işini yerine getirmeye çalışmayönelimi olarak tanımlanabilir. Örgütsel bağlılık çalışanların örgütsel değerlereduygusal olarak bağlanması ve kendini örgütün bir parçası olarak görmesidir.Çalışmanın amacı, kamu kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılığınınkamu hizmeti motivasyonuna etkisini araştırmaktır. Çalışmanın birinci bölümündekamu hizmeti motivasyonuna, ikinci bölümünde örgütsel bağlılığa, üçüncübölümünde ise; Nevşehir ili merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında görevyapan öğretmenlere uygulanan anket çalışmasına ve bu anket çalışmasınınsonuçlarına yer verilmiştir.Çalışmamızın anket formunda toplam otuz iki sorudan oluşan üç bölüm yeralmaktadır. Demografik özellikler birinci bölüm, kamu motivasyonu ikinci bölüm,örgütsel bağlılık ölçeğinin kullanıldığı bölüm üçüncü bölümdür. Çok değişkenliistatiksel analizlerden regresyon analizi ve faktör analizi kullanılmış olup,değerlendirmeler bu analizlere göre yapılmıştır. Anket sonuçlarımızındeğerlendirmesine göre örgütsel bağlılığı yüksek olan bireylerin motivasyonlarınınyüksek olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | Motivation of public service of public employees in the science of public administrationattempt to do business in order to benefit others and societyorientation. Organizational commitment to employees' organizational valuesemotional attachment and seeing itself as a part of the organization.The aim of the study was to determine the organizational commitment of teachers working in public institutions.to investigate the effect on public service motivation. In the first part of the studymotivation in the public service, organizational commitment in the second part, thirdIn the section; Position in the secondary education institutions in the center of Nevsehirand the questionnaire applied to the teachersresults.In the questionnaire form of our study, there are three sections consisting of thirty-two questions.It is located. The first part of demographic characteristics, second part of public motivation,The third part is the organizational commitment scale. MultivariateRegression analysis and factor analysis were used.evaluations were made according to these analyzes. Our survey resultsAccording to the assessment of motivation of individuals with high organizational commitmentIt turned out to be high. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Lise öğretmenlerinin örgütsel bağlılığının kamu hizmeti motivasyonu üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of high school teachers' organizational commitment on public service motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-12 | |
dc.contributor.department | Kamu Politikası ve İşletmeciliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Public | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Turkish public administration | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10301914 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 592842 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |