Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdalan, Saadet Ufuk
dc.contributor.authorYaman, Çağla
dc.date.accessioned2020-12-10T12:18:09Z
dc.date.available2020-12-10T12:18:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/281933
dc.description.abstractAmaç: Öğrenme stillerinin akademik başarı üzerindeki etkisini incelemek ve ilgili eğitim komisyonlarında oluşturulacak optimal fizyoterapi eğitim modellerinin yaygınlaştırılmasına hizmet etmek amaçlandı.Gereç ve Yöntem: Araştırma; Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü' nde öğrenim gören 355 lisans öğrencisi ile gerçekleştirildi. 6 farklı ders kategorisinin (ortak zorunlu, temel tıp, klinik-cerrahi, pre-klinik fizyoterapi ve rehabilitasyon, araştırma) her biri için Kolb Öğrenme Stili Envanteri uygulandı ve öğrencilerin ders notları kaydedildi.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin % 58.3' ü kız, % 41.7' si erkekti. Öğrencilerin farklı ders kategorileri için farklı öğrenim stilleri benimsediği; ortak zorunlu, temel tıp, klinik cerrahi bilim, pre-klinik fizyoterapi ve klinik fizyoterapi ders kategorilerindeki öğrenim stil farklılığının, akademik başarılarının da farklı olmasına neden olduğu görüldü. Araştırma ders kategorisinde öğrencilerin tercih ettikleri öğrenim stili ise akademik notlar üzerinde farklılaşmaya neden olmadı. Öğrencilerin okuduğu sınıf, öğrenim stil tercihini etkiledi (p< 0,05), cinsiyet ise etkilemedi (p> 0, 05).Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin birbirlerinden farklı öğrenim stiline sahip olmasının yanı sıra farklı ders kategorileri için farklı öğrenim stilleri benimseyebileceği ve bu durumun akademik başarı üzerinde etki oluşturabileceği görüldü. Anahtar Sözcükler: Akademik başarı, eğitim, öğrenme, öğrenme stili, öğretme
dc.description.abstractABSTRACTPurpose: The aim of this study is to examine the effect of learning styles on academic achievement and to serve optimal physiotherapy training models to the relevant training commissions.Methods: Research; the data was collected from 355 undergraduate students in Marmara University Faculty of Health Sciences Department of Physiotherapy and Rehabilitation. Kolb Learning Style Inventory was applied to each of the 6 different course categories (common compulsory, basic medicine, clinical-surgery, pre-clinical physiotherapy and rehabilitation, research) and students' course notes were recorded.Results: From the participants of this study, 58.3% of the students were female and 41.7% of them were male. Students adopted different learning styles for different course categories; it was seen that the learning style difference in the common compulsory, basic medicine, clinical surgical science, pre-clinical physiotherapy and clinical physiotherapy course categories caused the academic achievements to vary. In the research course category, the preferred learning style of the students did not cause any differences on academic grades. The students' graduate year influenced their choice of learning style (p< 0,05) and gender did not have any significant effect (p> 0, 05).Discussion: As a result of this research, it was seen that students have different learning styles and adopt different learning styles for different course categories, which have an impact on their academic achievement.Keywords: Academic achievement, education, learning, learning style, teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleFizyoterapi ve rehabilitasyon lisans öğrencilerinin öğrenme stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the relationship between learning styles and academic achievement of undergraduate physiotherapy and rehabilitation students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmPhysical therapy
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning styles
dc.identifier.yokid10234381
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536545
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess