Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçer, Sabri
dc.contributor.authorSulak, Enes
dc.date.accessioned2020-12-10T12:11:33Z
dc.date.available2020-12-10T12:11:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/279297
dc.description.abstractBu çalışmada, dijital ses efektleri incelenmektedir. Çoğu müzisyen dijital ses efektlerini kullanmaktadır. Bu efektler müzisyenlerin istedikleri tonları ve sesleri elde etmelerini sağlamaktadır. Dijital Ses Çalışma Ortamları ve Sanal Stüdyo Teknolojileri ses efektleri yazılımlarının geliştirilmesi ve yaygınlaşmasını sağlamışlardır. Bu tezin amacı genel doğrusal gitar efektlerinden olan gecikme, yankı, wah-wah ve flanger gibi efektlerinin gerçek zamanlı olarak modellenmesi ve algoritmalar kullanarak geliştirilmesidir.Bu tez, ses sinyalinin girmek istediği efektleri teori, tasarım ve uygulamasına odaklanmaktadır. Ses mühendislerinin, önceden tanımlanmış blokların veya parametrelerin değerlerini değiştirerek istenilen ses efektlerini kolayca yapılandırmasına yardımcı olmaktadır. Parametreler, istenen efektler için transfer fonksiyonunu şekillendirir ve kontrol eder. Matematiksel formülasyon yapmak yerine, parametreler deneme ve yanılma ile ayarlanabilir ve ince ayar ile mükemmel ses efektleri gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, digital sound effects are examined. Most musicians use digital sound effects. These effects enable musicians to get the tones and sounds they want. Digital Audio Working Environments and Virtual Studio Technologies have enabled the development and expansion of sound effects software. The aim of this thesis is to develop the effects of general linear guitar effects such as delay, echo, wah-wah and flanger in real time using algorithms.This thesis focuses on the theory, design and application of the effects of the audio signal. It helps sound engineers to easily configure desired sound effects by changing the values of predefined blocks or parameters. The parameters shape and control the transfer function for the desired effects. Rather than mathematical formulation, parameters can be adjusted by trial and error, and fine sound effects have been observed with fine tuning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleDijital ses efektlerinin yazılımsal olarak oluşturulması
dc.title.alternativeCreating digital sound effects in software
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-11
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10222700
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531228
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess