Dijital ses efektlerinin yazılımsal olarak oluşturulması
dc.contributor.advisor | Koçer, Sabri | |
dc.contributor.author | Sulak, Enes | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:11:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:11:33Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/279297 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, dijital ses efektleri incelenmektedir. Çoğu müzisyen dijital ses efektlerini kullanmaktadır. Bu efektler müzisyenlerin istedikleri tonları ve sesleri elde etmelerini sağlamaktadır. Dijital Ses Çalışma Ortamları ve Sanal Stüdyo Teknolojileri ses efektleri yazılımlarının geliştirilmesi ve yaygınlaşmasını sağlamışlardır. Bu tezin amacı genel doğrusal gitar efektlerinden olan gecikme, yankı, wah-wah ve flanger gibi efektlerinin gerçek zamanlı olarak modellenmesi ve algoritmalar kullanarak geliştirilmesidir.Bu tez, ses sinyalinin girmek istediği efektleri teori, tasarım ve uygulamasına odaklanmaktadır. Ses mühendislerinin, önceden tanımlanmış blokların veya parametrelerin değerlerini değiştirerek istenilen ses efektlerini kolayca yapılandırmasına yardımcı olmaktadır. Parametreler, istenen efektler için transfer fonksiyonunu şekillendirir ve kontrol eder. Matematiksel formülasyon yapmak yerine, parametreler deneme ve yanılma ile ayarlanabilir ve ince ayar ile mükemmel ses efektleri gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, digital sound effects are examined. Most musicians use digital sound effects. These effects enable musicians to get the tones and sounds they want. Digital Audio Working Environments and Virtual Studio Technologies have enabled the development and expansion of sound effects software. The aim of this thesis is to develop the effects of general linear guitar effects such as delay, echo, wah-wah and flanger in real time using algorithms.This thesis focuses on the theory, design and application of the effects of the audio signal. It helps sound engineers to easily configure desired sound effects by changing the values of predefined blocks or parameters. The parameters shape and control the transfer function for the desired effects. Rather than mathematical formulation, parameters can be adjusted by trial and error, and fine sound effects have been observed with fine tuning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Dijital ses efektlerinin yazılımsal olarak oluşturulması | |
dc.title.alternative | Creating digital sound effects in software | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-11 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10222700 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531228 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |