Öğrenci hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güven, Şefika Dilek | |
dc.contributor.author | Uyar, Mehmet Günay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:10:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:10:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/279165 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu (SYO) Hemşirelik Bölümü Öğrencileri [N=456] oluşturmuştur ve örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya alınma kriterlerine uygun 288 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri SPSS 24 programına yüklenerek, verilerin normal dağılıma uygunluğu histogram, q-q grafikleri ve Shapiro-Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Nitel değişkenler arası ilişki Pearson ki-kare analizi, gruplar arası karşılaştırmalarda nicel değişkenler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız iki grup t testi kullanılmıştır. Sosyotropi-Otonomi ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçekleri arası ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre öğrenci hemşirelerin genel otonomi puan ortalamalarının 87.43±11.27, genel eleştirel düşünme eğilimi puan ortalamarının 232.52±23.30 olduğu belirlenmiştir ve KEDEÖ ile cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Eleştirel düşünme ve genel otonomi puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). | |
dc.description.abstract | This study was conducted in a descriptive manner in order to determine the student nurses' critical thinking dispositions and autonomy levels. Nevşehir Hacı Bektaş Veli University School of Health (SYO) nursing department students [N=456] formed the universe of the research and 288 students who did not choose the sample were the sample of the research in accordance with the criteria of inclusion. The data of the study was uploaded to SPSS 24 program and the relevance of data to the normal distribution was evaluated by the histogram, q-q graphics, and Shapiro-Wilk test. The correlation between qualitative variables was evaluated by the Pearson chi-square analysis, in comparisons between groups, one-way analysis of variance (ANOVA) and independent two-group t-test were used for quantitative variables. The relationship between the Sociotropy-autonomy and California Critical Thinking Disposition scales was analyzed by the Pearson correlation test. According to the findings of the study, it was determined that the general autonomy scores of the student nurses were 87.43 ± 11.27, the general scores for critical thinking disposition mean level of the students were 232.52 ± 23.30, and there was a statistically significant relationship between the critical thinking level scale and gender and class variables (p<0.05). It was found that there was a statistically significant and moderate positive correlation between the mean level of critical thinking and general autonomy score (p<0.05). | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Öğrenci hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examination of relationship between the student nurses'critical thinking dispositions and their autonomy levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-10 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10196984 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 548904 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |