Araç sahiplendirmede devlet politikalarının etkisi ve oyun teorisi ile bir analiz
dc.contributor.advisor | Aktan, Mehmet | |
dc.contributor.advisor | Eryürük, Şule | |
dc.contributor.author | Özer, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:10:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:10:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/279156 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ulusal otomobil envanterimizin topluluğa olan direkt ve endirekt zararları tanımlanmış ve envanter çeşitli niteliklerine göre kümelenerek, bu kümeler verilen zararın seviyesine göre sınıflandırılmıştır. Sınıflandırmanın ikinci aşamasında, tüm ulusal otomobil envanterinin verdiği toplam zararın yaklaşık yarısını oluşturduğu tahmin edilen en tehlikeli küme tahmin edilmiştir. Bu bağlamda, kamusal politika enstrümanları incelenmiş, bu enstrümanlara bağlı senaryolar oluşturulmuştur. Senaryoların bu söz konusu tehlikeli küme üzerindeki politik etkileri, evrimsel oyun teorisi yaklaşımıyla tahmin edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, direct and indirect damages of the national automobile inventory on the community are defined and inventory is clustered according to various qualifications and these clusters are classified according to the level of damage given to the community. In the second stage of the classification, the most dangerous cluster estimated to constitute about half of the total damage caused by the national automobile inventory was estimated.In this context, public policy instruments were examined and scenarios composed which are based on these instruments. The political effects of the scenarios on the dangerous cluster is analysed and estimated by using evolutionary game theory approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Araç sahiplendirmede devlet politikalarının etkisi ve oyun teorisi ile bir analiz | |
dc.title.alternative | Effect of the government policies on vehicle ownership and an analysis with game theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-03 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10257997 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564166 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Endüstri Mühendisliği Bilim Dalı |