Show simple item record

dc.contributor.advisorAktan, Mehmet
dc.contributor.advisorEryürük, Şule
dc.contributor.authorÖzer, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-10T12:10:57Z
dc.date.available2020-12-10T12:10:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/279156
dc.description.abstractBu çalışmada, ulusal otomobil envanterimizin topluluğa olan direkt ve endirekt zararları tanımlanmış ve envanter çeşitli niteliklerine göre kümelenerek, bu kümeler verilen zararın seviyesine göre sınıflandırılmıştır. Sınıflandırmanın ikinci aşamasında, tüm ulusal otomobil envanterinin verdiği toplam zararın yaklaşık yarısını oluşturduğu tahmin edilen en tehlikeli küme tahmin edilmiştir. Bu bağlamda, kamusal politika enstrümanları incelenmiş, bu enstrümanlara bağlı senaryolar oluşturulmuştur. Senaryoların bu söz konusu tehlikeli küme üzerindeki politik etkileri, evrimsel oyun teorisi yaklaşımıyla tahmin edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, direct and indirect damages of the national automobile inventory on the community are defined and inventory is clustered according to various qualifications and these clusters are classified according to the level of damage given to the community. In the second stage of the classification, the most dangerous cluster estimated to constitute about half of the total damage caused by the national automobile inventory was estimated.In this context, public policy instruments were examined and scenarios composed which are based on these instruments. The political effects of the scenarios on the dangerous cluster is analysed and estimated by using evolutionary game theory approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAraç sahiplendirmede devlet politikalarının etkisi ve oyun teorisi ile bir analiz
dc.title.alternativeEffect of the government policies on vehicle ownership and an analysis with game theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-03
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10257997
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564166
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess