Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Mehmet
dc.contributor.authorDemirtaş, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T09:53:01Z
dc.date.available2020-12-02T09:53:01Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27849
dc.description.abstractÖZET Çevre, dünyadaki herşey için önemlidir. Çevresel problemler insanoğlu yaratıldığından beri devam etmektedir, özellikle, 20. yüzyılın ikinci yansından itibaren bütün dünya çevre üzerinde yoğunlaşmıştır. Dünyanın hemen hemen her yerinde insanlar, yöneticileri uyarmak için kamuoyu ve çeşitli aktiviteler oluşturmuşlardır. Artık insanlar çevresiz yaşayamayacaklarına inanmaktadırlar. Çevre ile ilgili problemleri çözmek için bazı talimatların olması yeterli değildir. İnsanlar, çevrenin önemi hakkında eğitilmeli ve bilgilendirilmelidir. İyi eğitimli insanlar, çevreyi daha iyi korurlar. Son yıllarda turizm çok önemli ve rekabete açık bir sektör olmuştur. Diğer firmalarla rekabet edebilmek için, turizm pazarlaması, turistik ürün ve turistik tanıtma politikaları dünyadaki gelişmelere uyumlaştırılmalıdır Turizm yoğun olarak çevreye ihtiyacı olan ve onunla karşılıklı ilişki içinde bulunan bir sektördür. îyi korunmuş bir çevre, turizm endüstrisinin en önemli sermayesidir. Turizm sektöründe bir yöneticinin temel görevi, bu sermayeyi karlı bir şekilde kullanmaktır. Son yıllarda çevre kavramı turizm pazarlaması ve tanıtımı konusunda temel bir faktör olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada, çevrenin önemi ve çevre ile turizm pazarlaması arasındaki ilişki vurgulanmaya çalışılmıştır. Bunun için, Antalya yöresinde turizm sektöründeki yöneticilerle bazı görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen bulgulara göre, çevrenin turizm pazarlaması üzerinde çok önemli rol oynadığı ve bunun daha da artacağı anlaşılmıştır. Bu yüzden, turizm pazarlaması ve tanıtımı için çevre mutlaka dikkate alınmalı ve korunmalıdır.
dc.description.abstractABSTRACT Environment is important for everything in the world. The environmental problems have been since the mankind was created. Especially since the second half of the 20 th century the whole world has been concentrated on environment. Almost everywhere in the world people have formed publicity and various activities to warn administrators. Now, people believe in that they can not live without environment. That's not sufficient to have some instructions in order to solve the problems related to environment. People should be educated and informed about the importance of environment. Well-educated people will protect the environment better. Tourism is a sector that needs the environment condensely and is interrelated with it. A well-protected environment is the most important capital of the tourism industry. The main business of a manager in tourism sector is to use this capital profitably. In the recent years, the concept of environment has been used as a main factor on tourism marketing and advertising. In this study, it was tried to impact the importance of environment, and the relationship between the environment and the tourism marketing. For this, some interviews were made with the managers in tourism sector in the region of Antalya. According to the results of these interviews, it was determined that the environment had a very important role on tourism marketing and this was going to be continued. So, for tourism marketing and advertising, environment should definitly be considered and protected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇevre bilincinin turizm pazarlamasına etkisi: Bir uygulama
dc.title.alternativeThe Effect of the conscious of environment on tourism marketing and one practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid64164
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64164


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess