Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraklı, H. Hüseyin
dc.contributor.authorAydin, Ahmet Yalçin
dc.date.accessioned2020-12-02T09:52:54Z
dc.date.available2020-12-02T09:52:54Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27834
dc.description.abstractBu tezin amacı, öncelikle, harçlara ilişkin teorik çerçeveyi çizmek daha sonra da Türkiye'de İkinci Öğretim ihdasının nedenlerini araştırarak Afyon Kocatepe Üniversitesi'ndeki uygulamayı irdelemektir. Bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik olarak; Birinci bölümde, harçlara ilişkin teorik çerçeve çizilerek, eğitim harcamalarının nitelikleri verilmiş daha sonra da bu harcamaların maliyet ve finansman yöntemleri incelenmiştir. Bu bölümde ayrıca, Türkiye'de ikinci öğretim uygulanmasının nedenlerine yer verilmiştir. İkinci bölümde, ikinci öğretim öğrencilerinin katkı payı sorumlulukları, bu konuya ilişkin mali düzenlemelerle birlikte irdelenmiştir. Üçüncü bölümde, Afyon Kocatepe Üniversitesi'nde ikinci öğretime ilişkin uygulamalar, öğrenci sayıları ve öğrencilerden sağlanan parasal değerler, yıllar itibariyle değerlendirilerek, her program bazında ayrıntılı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır. Ayrıca bu bölümde, üniversitenin ikinci öğretim uygulamasından sağladığı harçlara ilişkin olumlu ve olumsuz yanlar belirtilmiştir. Özet ve sonuç bölümünde ise uygulamada ortaya çıkan problemler belirtilerek öneriler sıralanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is, firstly, to draw a theoretical framework related to the university fees, and then, to examine the reasons benind the starting of Pralelel (Evening) Education or Paid Education (that is called ikinci öğretim in Turkey) together with an example case. In the first part, a theoretical framework related to the university fees, the characteristics of educational expenditures, its costs and financial methods are examined. In addition, the reasons behind the starting of Prallel (Evening) Education or Paid Education in Turkey are also given in the same part. In second part, responsibilities of the students of Prallel (Evening) Education or Paid Education related to fees are dealt with together with related financial arrangements. In the third phart, assessing the implementation of Prallel (Evening) Education or Paid Education at Afyon Kocatepe University, number of students and their financial contributions yerar-by-year, I try to reach detailed results. Besides, the positive and negative aspects of implementation of Parallel (Evening) Education or Paid Education at Afyon Kocatepe University are also given in the same part. In conclusion, stating the problems emerging in practice and suggestions to solve them are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretim kurumlarında ikinci öğretim öğrencilerinin cari hizmet maliyetlerine katkıları ve Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation expenditures
dc.subject.ytmSecond instruction
dc.subject.ytmFee
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmTraining fee
dc.identifier.yokid64826
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64826


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess