İşitme engelliler okullarında çalışan öğretmenlerin yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Yapıcı, Şenay | |
dc.contributor.author | Can, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:52:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:52:51Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27829 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu araştırmanın amacı, işitme engelliler okullarında çalışan öğretmenlerin yeterliklerini belirlemek ve yeterlik düzeylerinin; kıdemleri, en son mezun oldukları okul, işitme engellilerin eğitimi ile ilgili eğitim durumu, cinsiyet, bu okullara atanma biçimi, çalıştıkları öğretim kademeleri açısından farklı olup olmadığım araştırmaktır. Araştırmada Survey Araştırma Yöntemleri uygulanmıştır. Bu doğrultuda veri toplamak üzere iki ölçme aracı geliştirilmiştir: 1. Yeterlik Seviye Testi 2. Gözlem Formu. Araştırmada kullanılan ölçme araçları araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Afyon İşitme Engelliler İlköğretim Okulu ile Afyon İşitme Engelliler Çok Programlı Lisesi'nde Görev yapan 34 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada verilerin çözümlenmesi SPSS programı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin merkezi eğilim ölçüleri hesaplanmış, varyans analizinde F testi ve t testi uygulanmıştır. Yeterlik testinin madde analizi ve güvenirlik-geçerlik hesaplan elle yapılmıştır. Araştırmanın Bulguları: 1. örneklemdeki öğretmenlerin; Seviye Testinden 100 üzerinden aldıkları puanların (X = 54.82, S=16.16), gözlem formundan 96.80 üzerinden aldıkları puanların (X = 52.32, S=9.09) dur. Bu bulgu, işitme engelliler okullarında çalışan örneklemdeki öğretmenlerin yeterlik seviyelerinin vasat olduğunu, istenilen seviyede olmadığım ortaya koymaktadır.2. örneklemdeki öğretmenlerin Yeterlik Seviye Testinden aldıkları puanlar arasında; kıdemlerine, mezun oldukları okullara, cinsiyetlerine, bu okullara atanma biçimlerine ve çalıştıkları öğretim kademelerine göre.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sadece işitme engellilerin eğitimi ile ilgili eğitim durumları değişkeni açısından.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. 3. örneklemdeki öğretmenlerin Gözlem Formundaki uygulama becerilerine ilişkin puanlan arasında; kıdemlerine, mezun oldukları okullara, cinsiyetler ve çalıştıkları öğretim kademelerine göre.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Fakat, işitme engellilerin eğitimi ile ilgili eğitim durumları ve bu okullara atanma biçimi değişkenleri açısından.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, özel Eğitim Bölümü mezunlarının dışındaki diğer öğretmenlerin, işitme engelliler okullarına atanmadan önce veya atandıktan hemen sonra, en azından hizmet içi eğitim kurslarından geçirilmeleri gerektiği öne sürülebilir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The main purpose of this project is to research the teachers who work for thedeaf itident schools in this project, the main points are the teachers determination, their efficiency level priorities, which school they were graduated from, their teaching systems to the deaf itident students, their sexuality, how they were appointed to these schools and their working grades. The survey research methods are used in this project and to collect the data, two different research systems are developed by the researcher who worked on the validity and reability. These reesarch systems are: 1. Efficiency test 2. Observation form. İn this research, 34 teachers who have the agreement whit M.E.B and worked for the Deaf Elementary School and Afyon Multiplied Programmed High School, are considered. SPSS program was used for the data analysies, the Central tendancy measurement was calculated and F test and t test were applicated in the variance analyse. The item analyse of the efficiency test and its reability and validity were calculated by hand. The results of the research are as follows: 1. Teachers level test scores mean and standart devition over 100 are X=54.82, S=16.16 and observation form scores mean and standart devition over 96.80 are 3^=52.32, S=9.09. This information shows that the teachers who work for the Deaf Itident Schools have lower efficiency level.vn 2. There is no meaningful deference between the teachers' efficiency test scores according to their priority, latest graduated school, sexuality, appointment style to these schools and working grodes. There is only a meaningful deference at 0.05 level between the deaf students' education and educational conditions. 3. There is no meaningful deferences at 0.05 level between the teachers' scores that was taken from observation form belongs to application skills and their priority, latest graduated school, sexuality and working grades. But there is a meaningful deferences at 0.05 level between educational conditions of the deaf students education and the teachers' appointment style to schools. To sum up, it is nessecery to consider that the teachers need to take the inservice training course before or just after their appointments to Deaf Students Schools apart from ihe teachers who ate graduated from the private Education Deparments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşitme engelliler okullarında çalışan öğretmenlerin yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | The Teacher of efficiency who work for the deaf itident schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired children | |
dc.identifier.yokid | 64831 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64831 |