Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Oya
dc.contributor.authorMüceldili, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-10T12:08:20Z
dc.date.available2020-12-10T12:08:20Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/278260
dc.description.abstractSon yıllarda psikoloji biliminde ve onu takiben örgüt biliminde pozitif odaklı çalışmalara hem akademik hem de sektörel açıdan büyük ilgi gösterilmektedir. Örgüt biliminde de pozitif psikolojinin temel alındığı pozitif örgütsel davranış ve pozitif örgütsel bilim birçok araştımacı tarafından incelenmektedir. Pozitif örgütsel davranış alanında yapılan çalışmalar genel olarak bireysel düzeyde çalışanlar üzerine odaklanırken pozitif örgütsel bilim alanında yapılan çalışmalar ise örgüt düzeyine odaklanmaktadır.Bu kapsamda çalışmamız için pozitif örgütsel bilim şemsiyesi altında yer alan pozitif duygulardan şükran ve umut duyguları ile yüksek kaliteli ilişkiler değişkenlerinin hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmalarda etkileri araştırılmıştır. Değişkenlerin aralarındaki ilişkilerin incelenmesi için Marmara Bölgesi'nde faaliyet gösteren hizmet firmalarında görev yapan 251 çalışan üzerinde anket çalışması yapılmıştır.Bu çalışma örgütsel davranış literatürüne üç önemli katkıda bulunmaktadır. Bu katkılardan ilki, teoriktir. Bu çalışma psikolojide bireysel düzeyde ölçümlenen şükran duygusunu örgütsel düzeyde kavramsallaştırmaktadır. Çalışmanın ikinci katkısı metodolojik olup, kolektif şükran ölçeğinin geliştirilmesidir. Son katkı ise ampirik katkı olup, kolektif şükranın sağladığı örgütsel çıktılar (yüksek kaliteli ilişkiler ve hizmet yeniliği) üzerindeki etkileri ortaya konmuştur. Çalışmanın sonuçları göstermektedir ki, (i) kolektif şükran kişiler arasında yüksek kaliteli ilişkiler geliştirme ve firmanın hizmet yeniliği ile (ii) firma içerisnde kişilerin kendi aralarında geliştirmiş olduğu yüksek kaliteli ilişkiler ve hizmet yeniliği pozitif ilişkilidir bunlara ek olarak (iii) firmanın hizmet yeniliği firmanın finansal performansı ile pozitif ilişkilidir. Çalışma ayrıca kolektif umudun, kolektif şükran ve yüksek kaliteli ilişkiler arasında oynadığı ılımlaştırıcı etkiyi de ampirik olarak ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Şükran, yüksek kaliteli ilişkiler, pozitif örgütsel bilim, hizmet yeniliği
dc.description.abstractRecently in psychology and organizational studies both practitioners and academicians gives attention to positive orientation. In organizational studies positive psychology movement has attracted attention through positive organizational behavior and positive organizational scholarship from many organizational researchers and scholars. In this context, this research investigates positive emotions namely, gratitude and hope and high quality connections under the positive organizational scholarship umbrella. In this regard, this paper empirically investigates the interwoven relationships among collective gratitude and hope of people, high-quality connections among them, and firm service innovativeness and financial performance by studying 251 employees in Marmara Region service firms.This study makes three key contributions to organizational behavior literature. First, the major therotical contribution is the conceptualization of collective gratitude in organizational level. As emotion gratitude is conceptualized individual level in psychology however, collective gratitude is missing. Second, the methodological contribution is the development of collective gratitude scale. The last contribution is empirical contribution. This study shows that (i) collective gratitude is positively related to development of high-quality connections among people within the firm and firm service innovativeness, (ii) high-quality connections among people within the firm are positively associated with firm service innovativeness, and (iii) firm service innovativeness is positively related to firm financial performance. This paper also demonstrates that the collective hope of people within the service firm positively moderates the relationship between collective gratitude and high-quality connections among them.Key Words: Gratitude, high quality connections, positive organizational scholarship,service innovativenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇalışanların şükran duygularının organizasyon içindeki yüksek kaliteli ilişkiler ve performans üzerine etkisi`
dc.title.alternativeThe effects of collective gratitude on high quality connections and performance`
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPositive management
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmGratitude
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmBusiness success
dc.subject.ytmService providence
dc.subject.ytmService development
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPositive psychology
dc.identifier.yokid10014076
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413906
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess