Show simple item record

dc.contributor.advisorZehir, Cemal
dc.contributor.authorBüyüktopçu, Çağatay
dc.date.accessioned2020-12-10T12:08:18Z
dc.date.available2020-12-10T12:08:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/278250
dc.description.abstractGünümüzde inovasyonun ve buna bağlı olarak da Araştırma-Geliştirme'nin (Ar-Ge) önemi, hayatımız üzerindeki etkileri her geçen gün kendisini daha da güçlü hissettirmektedir. Ülkelerin gelişmişlik düzeyinin ve teknoloji sektöründe nerede olduğunun bir göstergesi olan GSMH içerisindeki Ar-Ge harcamalarının payı hala çok önemli bir gösterge olarak kabul edilmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler son yıllarda bu gerçeği daha iyi kavramış, buna bağlı olarak da Ar-Ge harcamalarına ayrılan payın yüzdesini her geçen yıl daha da artırmaktadırlar.Ar-Ge takımlarındaki personelin genel olarak yüksek IQ, analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerine sahip olması beklenmektedir. Ancak bir Ar-Ge personelinin inovasyon yapabilmesi için kendi teknik eksikliklerini bilerek kendini sürekli olarak geliştirebilmesi (kendini tanıma), tasarladığı ürüne kullanıcıların nasıl tepki verebileceğini kestirebilmesi (empati), buna göre gerekli planlamaları yaparak harekete geçmesi (kendini yönetme) çok önemlidir. İşte buradaki kendini tanıma, yönetme ve empati kavramları duygusal yetenekler alanının içine girmektedir. Ayrıca Ar-Ge takımları içindeki personelin edindiği bilgi ve tecrübelerin tüm takımla paylaşılması, farklı disiplinlerin bir araya gelerek ortak bir proje için çalışmaları takım öğrenmesine olumlu katkı sağlayacaktır. Bu tip çalışmalarda kişilerin sosyal yönlerinin ve iletişim kabiliyetlerinin yüksek olması çalışmanın başarıya ulaşıp ulaşmamasında son derece kritik bir öneme sahiptir.Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, bir IQ alanı olarak algılanagelen Ar-Ge takımlarının performanslarına, öğrenme düzeylerine, yeni ürün geliştirme performansına duygusal yeteneklerin nasıl ve ne derecede etki edebileceğinin incelenmesidir.
dc.description.abstractIn today's world, innovation and accordingly Research and Development (R&D) is being more and more effective on our lives day by day. R&D portion in Gross National Product is still be accepted as an important indicator as the level of development and technology sector of the countries. Developing countries like Turkey, has understood this fact last years, and they have started to increase the R&D ratio in GNP year by year.Generally it is expected from R&D staff to have high level IQ, analytical thinking capability and problem solving. However, in order to make innovation R&D staff has to know their weaknesses so to improve accordingly, has to have empathy, and self-discipline. All these features; knowing-himself, empathy and self-discipline are characteristics of emotional capabilities. Additionally, it is very important for a better team learning of R&D teams that share the knowledge and experiences with all the other staff. This is also critical for interdisciplinary projects. To get successful results in such R&D studies, it is very important that R&D staff has high communication skills and social properties.From this point of view, the purpose of this study is to investigate effect of emotional capability level on R&D team performance, team learning and innovativeness, which used to be known as IQ is the main actor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDuygusal yeteneklerin araştırma geliştirme takımlarının performansına olan etkilerinin incelenmesi üzerine ampirik bir çalışma
dc.title.alternativeA study of searching effects of emotional capabilities of research and development team to their performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance development
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmPersonnel development
dc.subject.ytmResearch-development
dc.subject.ytmEmotional skills
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmEmotional suficiency
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmTeam performance
dc.subject.ytmEmotional capability
dc.identifier.yokid10067683
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399471
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess