İlköğretim 1. kademedeki okul-aile ilişkisi ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri
dc.contributor.advisor | Yapıcı, Şenay | |
dc.contributor.author | Çayirli, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:52:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:52:49Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27823 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma ; ilköğretim I. kademesindeki okul-aile ilişkisinin niteliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerini belirlemek ve bu görüşler arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel araştırması türüne girmektedir. Alan araştırması için öğretmenlere 28, velilere 24 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi; Burdur İl merkezindeki ilköğretim I. kademedeki 20 okulda görev yapan ve sınıfı olan 163 öğretmen ve bu okullarda çocukları olan 215 veliden oluşmaktadır. Öğretmen anketlerinden 136'sı, veli anketlerinden 150'si istatistiksel işleme tabi tutulmuştur. Veriler üzerinde yapılan istatistiksel işlemler sonucunda ortaya çıkan bulgular ; okul- aile ilişkisinin niteliği ile ilgili beş boyuta göre ele alınmıştır. Bu boyutlar şunlardır : 1. Okul-aile ilişkisinin biçimi 2. Öğretmen ile ailenin birbirlerini tanıması 3. Öğrenci ile ilgili bilgi akışı 4. Okul-Aile Birliği ve veli toplantıları ile özel görüşmelerdeki konular 5. Okul-aile ilişkisinin öğrenci üzerindeki etkileri Elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Örneklemdeki öğretmenlerin ve velilerin ifadelerine göre; veliler öğretmenden öncelikle öğrencinin okuldaki zihinsel faaliyetlerini öğrenmek istemektedirler.Derslerden aldığı notlar,derse katılıp katılmadığı gibi. Öğretmenler velilerden öncelikle öğrencinin evdeki zihinsel faaliyetlerine yönelik çalışmalarım öğrenmek istemektedirler. Yapılan veli toplantılarının ve görüşmelerin sonucunda öğretmenlerin % 41.2'sine ve velilerin % 44.7' sine göre öğrencilerde değişmeler görülmektedir. Öğretmenlerin ve velilerin öğrencinin zihinsel, fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimini bir bütün kabul ederek, birini diğerine üstün tutmaksızın hepsine önem vermeleri ve bu konuda işbirliği içinde olmaları öğrencinin gelişimi açısından daha olumlu sonuçlar verebilir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research has been made to investigate the quality of school-family relationship, to determine the ideas of teachers and guardian of the student, and to investigate whether there is a rational relationship among these ideas at the first stage of the primary education. This research can be considered a kind of descriptive field investigation. For this investigation, a public survey in which 28 question to the guardians of the children and 24 question to the teachers were asked has been made. The research was carried out at 20 primary schools in the province of Burdur itself, and 163 teachers who work at those schoola and 215 guardians whose children are students atthe same schools were considered. 136 of teacher's pool and 150 of guardian's pool were subjected to the statistical analysis.The findings of the statistical analysis which was applied to the result of guardian' pool have been classified into five categories according to the quality of school-family relation. These categories are as foolows : l^The manner of school-family relationship 2. The relationships among the teachers and ramuies 3. Information flow related to the student 4. Subject related to the school-family corporation, quardian's congregations, and personal negotiations. 5. Effects of school-family relationship on the students The results found can be summarised as follows : According to the expressions of the guardians and teachers, the families firstly wish to know from the teachers about the mental activities of the students at the school. Similary the teachers firstly would like to know from the families about the mental activities of the nstudents at home. At the and of family congregations and negotiations, it was stated by the 41.2 % of the families and 44.7 % of the teachers that some changes are observed. Being that mental, physical, psychological, and social progresses of the guardians and the teachers are complete and presence of a corporation between the guardians and the teachers aire going to help improvement of the student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1. kademedeki okul-aile ilişkisi ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | School-family communication | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 64837 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 64837 |