Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Nihat
dc.contributor.authorAbubaker, Mohamed Elfatih
dc.date.accessioned2020-12-10T12:08:03Z
dc.date.available2020-12-10T12:08:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/278127
dc.description.abstractLojistik yönetimi, işletmeler için hem müşteri memnuniyeti, hem de maliyetleri azaltma açısından hayati önem taşımaktadır. Müşteri memnuniyetini artırarak ve maliyetleri azaltarak işletmeler daha çok kâr elde etmektedirler. Ayrıca işletmeler artan rakipler ve teknolojik imkânlarla birlikte zorlaşan rekabet şartlarıyla mücadele etmek için maliyetlerini azaltma yoluna gitmektedirler. Bu nedenle lojistik yönetimine maksimum önem vermektedir. Bu çalışma bu amaç doğrultusunda lojistiğin önemini vurgulamaktadır. Bu araştırmada lojistik her yönden ele alınmaya çalışılmış ve bilgi teknolojisi destekli lojistik yönetimi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla; Gebze'de faaliyet gösteren işletmelerin lojistik bölümünde çalışan personelleri üzerinde araştırma yapılmıştır. Bu araştırma kantitatif araştırma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda; Bilgi teknolojisi destekli lojistik faaliyetlerinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi incelenmiş ve ikisi arasında anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Lojistik Yönetimi, Müşteri Memnuniyeti, Bilgi Teknolojileri
dc.description.abstractLogistics management is crucial for organizations in terms of both improving customer satisfaction and reducing costs. Organizations generate more profit by improving customer satisfaction and reducing costs. They also try to reduce costs in order to combat with competitive environments being difficult by growing competitors and technological possibilities. Therefore, they give more attention to logistics management. For this purpose, this study emphasizes the importance of logistics. In this research, logistics was tried to be presented all around and the relationship between information technology aided logistics management and customer satisfaction was studied. For this reason, research was conducted on staff working in the logistics department of organizations in Gebze. This research was carried out using quantitative research methods. As a result, information technology aided logistics management has a significant relationship with customer satisfaction.Key Words: Logistics Management, Customer Satisfaction, Information Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri memnuniyeti üzerindeki bilgi teknolojisi destekli lojistik yönetiminin etkileri
dc.title.alternativeThe effects of information technology aided logistics management on costumer satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmComputer aided management
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmLogistic management
dc.identifier.yokid10065618
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413898
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess