Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorÇelikkol, Mutlu
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:58Z
dc.date.available2020-12-10T12:07:58Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/278089
dc.description.abstractTezin amacı ulusal kültürel özelliklerin; ülkelerin rekabetçilik ve yenilikçilik performanslarını etkileyip etkilemediğini, etkiliyorsa hangi özelliklerin olumlu, hangi özelliklerin olumsuz etki yaptığının belirlenmesidir.Bu amaçla 34 OECD ülkesinin 2011-2014 yıllarına ait yenilikçilik ve rekabetçilik performansları sırası ile Global Innovation Index Raporları ve Dünya Ekonomik Forumu Küresel Rekabet Raporları kullanılarak belirlenmiştir. Kültürel özelliklerin belirlenmesi ise Geert Hofstede Kültürel Boyutları (6 adet) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Nedensellik ilişkinin belirlenmesi amacı ile çok değişkenli doğrusal regresyon analizi ve t-testleri gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda kültürel boyutlardan Güç Mesafesi'in hem yenilikçiliği hemde rekabetçiliği olumsuz yönde,Uzun Dönem Odaklılığın ise her iki bağımlı değişkeni olumlu yönde , Hayatın Tadına Çıkarma boyutunun ise rekabetçiliği olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kültürel Özellikler, Rekabetçilik, Yenilikçilik
dc.description.abstractThe aim of this dissertation is to determine whether the national cultural characteristics of a country play a role on her competitiveness and innovativeness and in which direction this effect occurs. To achieve this goal, the competitiveness and innovativeness indexes for the years 2011-2014 of all OECD countries have been obtained from World Economic Forum Global Competitiveness Reports and Global Innovation Index Reports respectively.For the cultural characteristics of the countries under study, Geert Hofstede's six cultural dimensions have been used. Multi-variable lineer regression analysis and t-test have been run where cultural dimensions are assumed to be independent, competitiveness and innovativeness to be dependent variables. The results show that Power Distance has a a negative effect on both dependent variables where Long Term Orientation has a positive effect on both. Indulgence vs Constraint has a positive effect on competitiveness.Key Words: Cultural Characteristics, Competitiveness, Innovativenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUlusal kültürel özelliklerin rekabetçilik ve yenilikçilik üzerine etkisi: Uluslararası düzlemde karşılaştırmalı çalışma
dc.title.alternativeThe impact of national cultural characteristics on competitiveness and innovativeness: A comparative study on international level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition policies
dc.subject.ytmInnovative
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmCultural characteristics
dc.identifier.yokid10065011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413896
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess