Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Halit
dc.contributor.authorDoğan, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:52Z
dc.date.available2020-12-10T12:07:52Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/278027
dc.description.abstractBu çalışmada örgütsel estetiğin örgütsel davranış literatüründeki popülerliği dikkate alınarak ve dinamik yetenekler yaklaşımından faydalanılarak örgütsel estetik yeteneğinin çevresel belirsizlikle mücadele ederken örgütlere önemli avatajlar sağlayan bir yetenek olduğu önerilmektedir. Örgütün estetik yeteneğinin içeriğinin ne olduğu vefaydaları, inovasyon bağlamında nasıl bir mekanizma içerisinde rol aldığı (öncülleri ve çıktıları) konusunda çok az bilgi mevcut olduğundan özellikle bu konulara daklanılmıştır. 225 firma üzerinde yürütülen araştırma sonuçlarına göre 1) örgütün estetik yeteneği ile ürün ve süreç yenilikçiliği arasında istatistiki olarak anlamlı pozitif bir ilişki olduğu, 2) çevresel türbülans ile örgütün estetik yeteneği arasında istatistiki olarak anlamlı pozitif bir ilişki olduğu, 3) örgütün estetik yeteneğinin çevresel türbülans ve ürün ve süreç yeniliği ilişkisi üzerinde ara değişken etkisine sahip olduğu sonuçları elde edilmiştir.
dc.description.abstractTaking into consideration the popularity of organizational aesthetics in organizational behavior literature, and adapting dynamic capabilities perspective, we suggest that organizational aesthetic capability is an important capability that enables organizations to cope with the environmental uncertainty. Nonetheless, organizationalaesthetic capability is rarely addressed in the technology and innovation management literature. Specifically, we know little about what organizational aesthetic capability is, its ingredients and benefits, and how it works in innovation context (e.g., its antecedents and consequences). By studying 225 firms, we found that (1) organization's aesthetic capability have positive impact on product/process innovativeness; (2) environmental turbulance positively impacts organization's aesthetic capability, and (3) organization's aesthetic capability has a mediator role between environmental turbulance and product/process innovativeness. Theoretical and managerial implications of the studyfindings are discussed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütün estetik kapasitesi
dc.title.alternativeOrganizational aesthetic capability
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmOrganizational aesthetics
dc.subject.ytmNew products
dc.identifier.yokid10118700
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445868
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess