Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorAyhan, Yusuf Ziya
dc.date.accessioned2020-12-02T09:52:39Z
dc.date.available2020-12-02T09:52:39Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27800
dc.description.abstractÖZET Yabancı dil öğretimi, günümüz dünyasında en fazla önem verilen konulardan biri haline gelmiştir. Genelde ülkeler vatandaşlarına bu eğitimi iyi bir şekilde verebilmek, özelde ise insanlar aynı konuda kendilerini dana iyi yetiştirebilmek için büyük masraflar yapmayı göze almaktadırlar. Ülkemizde ise yabancı dil öğretimi, uzun yıllardan beri, oldukça önemsenmesine ve emek ve para harcanmasına rağmen çözüme kavuşturulamamış bir sorun olarak devam etmektedir. Günümüz Türkiye'sinde, bazı özel eğitim kurumlarını ve özel statülü devlet okullarını hariç tutarsak, genel orta ve yükseköğretim kurumlarında, bu konuda sürekli bir başarısızlık gözlenmektedir. Yabancı dil öğretimindeki bu başarısızlığın sebepleri arasında, genel dil öğretiminin ilke ve amaçlarının net olarak belirlenip uygulanamamasını, öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye karşı ilgi ve motivasyonlarının eksik olmasını, genel dil ve anadil bilgilerinin yetersiz oluşunu, dil öğretiminde daha çok klasik metotların kullanılmasını, haftalık ders saatlerinin yetersizliğini, dil öğretimini destekleyici araç- gereçlerin (video, teyp, kaset vb.) eksik oluşunu, özellikle büyük yerleşim merkezlerinde ortaöğretim ve yükseköğretim kurumlarının genelinde sınıfların kalabalık oluşunu ve yabancı dil öğretmenlerinin daha çok İngilizce branşında nicelik, genelde de nitelik olarak yetersiz oluşunu sayabiliriz. Tabii ki daha bir çok neden sayılabilir. Ancak yukarıda bahsedilen olumsuzlukların en aza indirilmesi başarısızlığın önlenmesi için bir başlangıç olabilir. Dil öğretimi, öğretimin bütün kademlerinde, ilköğretimden başlayarak üniversiteye kadar yeniden programlanarak ve bu şekilde öğretimde devamlılık sağlanarak iyileştirilebilir. Sadece bir öğretim metotu değil, bütün metotların yararlı ve gerekli yönleri alınarak karma bir metotun uygulanması ve öğreticilere de bu konuda değişik kurslar verilmesi faydalı olabilir. Dört temel dil becerisi okuma, dinleme, konuşma ve yazmaya eşit ağırlık verilerek öğrencilerde bu becerilerin gelişmesi sağlanmalıdır. Okulların araç-gereç yönünden desteklenmesi, her okula en azından video, teyp ve kasetlerin bulunduğu bir yabancı dil odası oluşturulması yararlı olabilir. TV
dc.description.abstractABSTRACT Foreign language teaching has been one of the most important subjects in today's world. In general, countries try to supply the best language teaching to its citizens and in particular, people are ready to pay a lot of money to learn the foreign language in the best way as well. In our country, for many years, foreign language teaching has been given a lot of importance, although a lot of time and money has been spent on this subject, this problem is still unsoluable. Except for some private and goverment educational institutions, we can say that, in today's Turkey, in general secondary and higher educational institutions, there is a continuous failure in foreign language teaching. One of the mosi important reasons of the above-mentionned failure is firstly not to be able to identify clearly the principals and the aims of language teaching and to practice them in the classroom. Demotivated participation of the students and lack of interest, inadequate first and general language knowledge and formation, the use of old fashioned language teaching methods, allocation on insufficient time for foreign language teaching on the time table, lack of audio-visuals aids, large and over crowded language classes, and undertrained teachers are among the other important reasons. Language teaching in all steps could be improved by replanning and providing it with stability from the primary to the higher education. Not only using a certain method but also using an integrated method taken from the useful and necessary aspects of different methods and it could be also useful giving seminars in this subject to the teachers. Equal importance should be given on the four main language skills as reading, listening, speaking and writing and by this way students progress in language learning should be encouraged. Lastly, schools should be supported with audio-visual equipments and should be provided with, at least a language room in which students could have an access to these facilities. Ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta ve yükseköğretimde yabancı dil öğretimindeki başarısızlığın nedenleri (Afyon örneği)
dc.title.alternativeReasons of the failure in foreign language teaching in secondary and higher education (A study in Afyon)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFailure
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid89764
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89764


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess