dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNİN TASVİRÎ BİBLİYOGRAFYASI (1938-1998) MUSA ŞENOL Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Türk Dili ve Edebiyatı Edebiyatı Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Kasım 1999 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Musa ÇİFTÇİ Bu çalışmada, Ankara Milli Kütüphane'de bulunan süreli yayınlar ve kitap katalogları taranmıştır. 1938'den 1998'e kadar ortaya konan okuma-yazma öğretimiyle ilgili kitaplar ve makaleler tasvir edilerek değerlendirilmiştir. Fakat değerlendirmede okuma-yazma öğretimine katkıda bulunmayan sadece şahsî kanaatleri aktaran eserler üzerinde durulmamış ancak bu eserlere kaynakçada yer verilmiştir. Türkçe eğitimi ve öğretimi bilgi değil beceri öğretimidir. Bu temel dil becerileri içerisinde en çok çalışmaya konu olan, literatürü en fazla geliştirilen alan okuma ve yazma öğretimidir. Biz de bu nedenle bu konuyla ilgili makale ve kitapları değerlendirdik. Tezde 37 kitap. 128 makale değerlendirilmiştir. Değerlendirilen makaleler şu dergilerin taranmasıyla ortaya çıkmıştır: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Çağdaş Eğitim Dergisi. İlköğretim Dergisi, Ankara Üniv. Eğitim Bilimleri Dergisi, Ankara Koleji Eğitim Dergisi, Sosyal Antropoloji ve Eğitim Dergisi, Eskişehir İktisadî ve Ticarî İlimler Akademisi Dergisi, Öğretmen Dünyası Dergisi, Eğitim Yönetimi Dergisi, Ülkücü Ö üretmen, Varlık, Yeni Öğretmen. Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, Bursam Eğitim Dergisi, Yelken, Öğretmen Dünyası, Öğretmen, Millî Eğitim, Aydınlık, Yeni Defne, Eğitim Hareketleri, Vatan, Eğitim Dünyası, Ayko Eğitim-Bilim, Pınar, Eğitim ve Bilim, Türk Kültürü, Çağdaş Türk Dili, İlgaz, Bilgi, Kalkınma Dünyası, Köy ve Eğitim, Terbiye, Gayret, Türk Dili, Silahlı Kuvvetler Dergisi, İmece, Okul ve Öğretmen, Batı Eğitim Kurumu Dergisi, Bayrak, Marmara Üniv. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Emekli Öğretmen, Eskişehir Anadolu Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, Türk edebiyatı, İstanbul Üniv. Pedagoji Dergisi, Tedrisat Mecmuası, İlköğretmen, Yeni Öğretmen, Okul ve Öğretmen, Eğitim ve Psikoloji, Birlik, İstanbul Üniv. Tecrübî Pedagoji ve Çocuk Psikolojisi Bülteni. | |