Show simple item record

dc.contributor.advisorÇitçi, Sadettin Haluk
dc.contributor.authorHazer, Sadik
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:32Z
dc.date.available2020-12-10T12:07:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277881
dc.description.abstractHem kamu hem de özel firmaları içeren karma oligopoller gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde yaygındır. Birçok sektörde devlete ait kamu firmaları ve özel firmalar birbirlerine karşı rekabet eder. Karma oligopollerde, kamu firmaları hem kendi kârını hem de sosyal refahı dikkate aldığı için sadece özel işletmeleri içeren oligopollerden farklıdır. Diğer bir taraftan, karma oligopollerle ilgili tartışmanın merkezinde rekabet halindeki firmaların belirsiz ortamlardaki stratejik davranışları vardır. Bu çalışmada, kamu ve özel sektör firmaları içeren karma oligopollerde maliyet belirsizliği karşısında bilgi üretme ve paylaşma durumlarında denge sonuçlarını analiz etmeyi amaçlamaktayız. Kamu ve özel sektörün, bilgi paylaşımında teşvikler olup olmadığı, saf stratejilerde denge sonuçlarının ortaya çıkıp çıkmadığı ve sosyal refahın firmaların bilgi paylaşım kararlarından nasıl etkilendiği cevaplamaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Karışık oligopol, bilgi paylaşımı, bilgi üretimi, Kamu firmaları, özel firmalar
dc.description.abstractMixed oligopolies involving both public and private firms are common in both developed and developing countries. In many sectors, state-owned public firms and private firms compete against each other. Mixed oligopolies differ from oligopolies involving only private firms in that public firms in mixed oligopolies take both its own profit and social welfare into account. Among other issues, a central debate on mixed oligopolies is the competing firms' strategic behaviors under uncertain environments. In this study, we aim to analyze equilibrium outcomes in mixed oligopolies when public and private firms can produce information and share information on uncertain cost. We attempt to answer whether public and private firms have incentives to share information, which equilibrium outcomes emerge, and how social welfare is affected by the information sharing decisions of firms.Key Words: Mixed oligopoly, information production, information sharing, share information, public firm, private firmen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleInformation sharing in mixed oligapolies
dc.title.alternativeKarışık oligapollerde bilgi paylaşımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFinancial strategy
dc.subject.ytmPublic management
dc.subject.ytmPublic economy
dc.subject.ytmPublic institutions
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.subject.ytmOligopoly
dc.subject.ytmKnowledge production
dc.subject.ytmDecision making strategies
dc.identifier.yokid10138105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454848
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess