İlköğretim öğretmenlerinin eğitim anlayışları `Uşak ili örneği`
dc.contributor.advisor | Yapıcı, Şenay | |
dc.contributor.author | Geçici, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:52:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:52:32Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27784 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ OZETI İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ANLAYIŞLARI `UŞAK İLİ ÖRNEĞİ` Süleyman GEÇİCİ İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ocak 2000 Danışman: Yrd.Doç.Dr. Şenay YAPICI Bu araştırmada, Uşak İli Merkez İlçesinde görev yapan ilköğretim öğretmenlerinin eğitim anlayışlarına ilişkin görüşlerinin neler olduğunu ve bu konudaki görüşlerin cinsiyet, branş, mezun olunan yüksek öğretim kurumu ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Uşak ili merkez ilçesi ilköğretim okullarında görev yapan 290 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak eğitim felsefeleri ile ilgili görüşleri belirten 40 maddelik likert tipi anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yüzde, F-testi ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulguları şöyle özetlenebilir:Ill Araştırmaya katılan öğretmenlerin yaklaşık % 70 'inin eğitim felsefelerinden herhangi birini tercih etmedikleri, % 4'ünün öğrencinin bireysel farklılıklarına fazla önem vermeyip öğretimin belirli ilkeler doğrultusunda ve planlı bir şekilde yapılması fikrine katıldığı, % 6 'sının aşın yapılandırılmış, kurallı öğretimden ziyade, öğrencinin durumuna ve bireysel farklılıklarına göre değişikliği ve esnekliği savunduğu, % 5 'inin öğretim ile ilgili sorunlar hakkında daha çok açıklamaya ihtiyaç duydukları ve karşılaştıkları sorunlarla ilgili önerilerde kesin görüş belirtmedikleri, % 10'unun eğitim felsefeleri ile ilgili görüşlerde tutarsızlık ve birbirinin tersi eğitim anlayışlarında kuvvetli inançları ve kalıplaşmış fikirleri olduğu, % 5 'inin ya sentezci bir anlayış ya da bir eğitim felsefesi oluşturmanın başlangıcında oldukları ortaya çıkmıştır. Eğitim felsefeleri ile ilgili görüşlere cinsiyet açısından bakıldığında sadece İdealizm ile 0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmış ve kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere oranla daha idealist oldukları tespit edilmiştir. Eğitim felsefeleri ile ilgili görüşlere branşlar açısından bakıldığında; bazı branşlarda 0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Eğitim felsefeleri ile ilgili görüşlere mezun olunan yükseköğrenim kurumlan açısından bakıldığında; öğretmenlerin eğitim felsefeleri ile ilgili görüşleriyle mezun oldukları okulların bazılan arasında 0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Eğitim felsefeleri ile ilgili görüşlere kıdem açısından bakıldığında; öğretmenlerin eğitim felsefeleri ile ilgili görüşleriyle kıdemleri arasında 0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT This research was made for to find out primary school teachers' ideas about educational philosophy related to their educational view. Sample of the research is consist of 290 schools teachers. In this research 40 items likert type survey has been used as a data collecting insturment. In analysing of data percentage F test and t- test were used. The results can be summarize as fallows: It is about %70 percentages of teachers did not prefer any of educational philosophical opinions. %4 of teachers do not belive in personal differences so they belive in planed education. %6 of teachers belive flexibility rather than structred rules. %5 of them has more educational problems. %10 teachers' has inbalance opinion about their opinion of educational philosophy. There are 0,05 significant differences between teachers educational philosophy and sex only in idealism. If we look at to educational philosophy in perpect of branches; there are 0,05 significant differences between branches. There are 0,05 significant differences between teachers educational philosophy and high school graduation. It can bee seen 0,05 significant differences between teachers educational philosophy and promotion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğretmenlerinin eğitim anlayışları `Uşak ili örneği` | |
dc.title.alternative | Ideas about educational philosophy of primary school teachers `Uşak`sample` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 102258 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99826 |