İnternet`te eğitim
dc.contributor.advisor | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yaylaci, Hasan Serhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:52:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:52:32Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27783 | |
dc.description.abstract | II ÖZET İNTERNETTE EĞİTİM Hasan Serhan YAYLACI Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Programı Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Ocak 2000 Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Bu araştırmada, Internet'te Eğitim'in temel özellikleri ve uygulama biçimi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla `Uzaktan Eğitim`den `Bilgisayar Destekli Eğitim`e, `Bilgisayar Destekli Eğitim`den `Internet Destekli Eğrtim`e, `Internet Destekli Eğitim`den `Internet'te Eğitim`e geçiş incelenmiştir. Bu temel amaca bağlı olarak araştırmada; uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli eğitimin gelişimleri incelenmiştir. Internet Destekli Eğitim ve Internet'te Eğitim bölümlerinde ise tarihsel gelişim, kavramsal esaslar, yapı ve işleyiş, örnek uygulamalar ve alandaki eğilimler ortak başlıkları altında incelenmiştir. Son olarak günümüzde ve gelecekte `Internet'te Eğitim'in Türk Eğitim Sistemim getireceği yansımalar nelerdir?` sorularına cevap aranmıştır. Araştırma teorik bir çalışma olarak planlanmıştır. Araştırmanın kuramsal çerçevesi oluşturulurken ilk olarak alanla ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra da Internet'in devamlı gelişen ve değişen bir yapı olması nedeniyle güncel araştırmalar ve haber grupları takip edilmiştir. Araştırmada ayrıca Internet üzerinde bir anket formu geliştirilmiş ve PC Magazine Türkiye, İş Bankası, Türkiye Bilişim Derneği haber gruplarına ve BOTE Online grubuna Internet adresi (http://www.web-trxom/cmket/form.pl?ID=hsy&T=3) gönderilmiş ve isteğe bağlı katılım sağlanmıştır.m Internet'te Eğitim, ülkemizde uygulanmaya başlandığına göre dünya ülkelerindeki uygulamalara kıyasla daha çok kendi insanımıza ve Türk Eğitim Sistemine uygun ölçütler ortaya koymak ve bunları geliştirmek kaçınılmazdır. Internet'te Eğitim'i kapsayan bu araştırmanın ülkemiz uygulamalarına katkı getireceği düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Eğitim Teknolojisi, Öğretim Teknolojisi, Uzaktan Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Internet Destekli Eğitim, Internet'te Eğitim. i | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT EDUCATION IN THE INTERNET Hasan Serhan YAYLACI Educational Sciences # Afyon Kocatepe University, Institute of Social Sciences January 2000 Adviser : Prof. Dr. Mustafa ERGÜN In this research, it was tried to determine the basic feature of education at the Internet and son of application. With this aim, passing from `Long Distance Education` to `Computer Supported Education` from `Computer Supported Education` to `Internet Supported Education` and from `Internet Supported Education` to `Education In The Internet` was investigated. In this research is investigated in developments of long distance education and computer supported education. In the chapter of Internet supported education and Internet education were investigated in the common titles of historical development, conceptual foundations, structure and process, example applications, general tendency in this subject matter. Finally, it was investigated to answer the question `What kind of new application will Internet education put forward to current and future Turkish educational system?`. This research was designed as a theoretical research. When theoretical frame of the research was being formed, firstly the literature, which is connected with Internet education, was investigated. As Internet has a continuously developing and changing structure, current researches and news groups were followed. In addition, a questionnaire form was developed on the Internet and Internet address (http://www.web-tr.com/anket/form.pl?ID=hsy&T=3) was set to news group ofPC Magazine Turkey, Informatics association of Turkey and BOTE Online is provided with volunteer application. Therefore, as education in Internet has been applied, it is inevitable that we should put forward suitable standards for Turkish Educational System and for Turks and should develop them. It is considered that results of this research may give a new perspective to national application in the Internet. Keywords: Educational Technology, Teaching Technology, Long-distance Education, Computer Supported Education, Internet Supported Education, Education in the Internet. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İnternet`te eğitim | |
dc.title.alternative | Education in the internet | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 102260 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99827 |