Otantik liderliğin örgütsel öğrenme kapasitesine etkisi
dc.contributor.advisor | Elçi, Meral | |
dc.contributor.author | Ökmen, Şenol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:07:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:07:28Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277833 | |
dc.description.abstract | Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde organizasyonlar, yeniliklere ve gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek için bilgiyi etkin kullanabilmelidir. Bununla birlikte bilgiyi paylaşarak tecrübelerden istifade eden ve öğrenme felsefesini örgütsel düzeyde hayata geçirebilen varlıklar olmalıdır. Bunun için liderlere çok büyük sorumluluklar düşmektedir.Bu çalışmada, otantik liderliğin örgütsel öğrenme kapasitesi üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma için Kocaeli ve İstanbul'daki okullarda görev yapan 235 yönetici, öğretim üyesi, öğretim görevlisi, öğretmen ve idari personele anket uygulanmış ve analizler yapılmıştır. Analizlerden elde edilen bulgulara göre öz-farkındalık, bilginin paylaşımı ve yayılmasını; bilgiyi dengeli ve tarafsız değerlendirme ise örgütsel öğrenme iklimi ile bilginin paylaşımı ve yayılmasını etkilemektedir.Öte yandan, içselleştirilmiş ahlak anlayışı ve şeffaflık, sistem yönelimi, örgütsel öğrenme iklimi, etkin bilgi kullanımı ile bilginin paylaşımı ve yayılmasını etkilediği tespit edilmiştir. Sonuç olarak otantik liderlik davranışlarının, çalışanların örgütsel öğrenme kapasitesini olumlu etkilediği ortaya çıkarılmıştır. | |
dc.description.abstract | Modern-day as called information age,the organizations should be able to use knowledge effectively. However benefitting from experiences by sharing informationand implementing philosophy of organizational learning in order to adapt to innovations and emerging technologies. Therefore leaders have very important responsibilities.This study is aimed to discover the impact of authentic leadership on organizational learning capacity. For the research, the survey is applied and analyzed to 235 administrators, academic members, prelectors, teachers and administrative staff who worked in Kocaeli and Istanbul schools and universities.According to the findings from analyzes; self-awareness affects the information sharing and dissemination orientation. Balanced processing affects the climate for learning orientation and information sharing and dissemination orientation. Internalized moral perspective and relational transparency affects the system orientation, climate for learning orientation, knowledge acquisition and utilization orientation, information sharing and dissemination orientation. As a result, it revealed that authentic leadership behaviors have positive effect on the organizational learning capacity of employees. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Otantik liderliğin örgütsel öğrenme kapasitesine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of authentic leadership on organizational learning capacity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Authentic leadership | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.identifier.yokid | 10151606 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469119 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |