Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders uygulamalarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Doğan, Ercan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:52:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:52:31Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27781 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞTİMİ DERS UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Ercan DOĞAN İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2000 Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında beden eğitimi dersine giren sınıf öğretmenlerinin derse ilişkin görüşleri ile derslerde karşılaştıkları problemleri araştırmaktır. Derslerde karşılaştıkları problemler: Beden eğitimi formasyonu ve ders uygulamalarındaki problemleri olmak üzere iki ana başlık altında toplanmıştır. Öğretmenlerin bu bölümlere ilişkin görüşleri cinsiyet, kıdem, mezun oldukları yüksek öğretim kurumu ve girdikleri sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket uygulanmış, elde edilen verilerin frekans ve yüzdelikleri hesaplanmış, karşılaştırmaların Ki-kare, F, t testi SPSS ortamında yapılmıştır. Araştırmanın bulguları şu şekilde özetlenebilir: Sınıf öğretmenleri ilköğretim I. kademede beden eğitimi dersini %98.5 oranında yararlı görürken, %64'ü okullarda beden eğitimi dersinin amacına uygun işlenmediğini, %47'si kendilerini bu derste başarılı bulmadıklarını, %54.4'ü formasyon eğitimi ihtiyacı duyduklarını, %89.8'i bu dersi branş öğretmenlerinin yürütmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Beden eğitimi dersine giren sınıf öğretmenlerinin ders uygulama düzeylerini `EG YÜKSEKÖĞRETİM KURULUin 3 tavan puan üzerinden, erkekler 1.930, kadınlar 1.664 olarak görmektedirler. Kıdem kategorileri açısından bakıldığında kıdem arttıkça ortalama değerler yükselmektedir. Formasyon düzeylerini erkek öğretmenler 1.687, bayan öğretmenler 1.356 olarak görmektedirler. Kıdem değişkeni açısından bakıldığında kıdem arttıkça ortalamalar yükselmektedir. Formasyon ve ders uygulamalarındaki yetersizlik düzeylerini değerlendirmede öğretmenlerin mezun oldukları yüksek öğretim kurumu ve derslere girdikleri sınıf düzeyleri arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde bir farklılık görülmemiştir. Yapılan araştırmanın sonucuna göre sınıf öğretmenleri beden eğitimi formasyon düzeylerinin yetersizliği onlar için en önemli problem olarak görülmektedir. Ders uygulamalarındaki ortalama değerler bayan öğretmenlerin beden eğitimi ders uygulamalarında erkek öğretmenlere oranla daha çok problemle karşılaştıklarını ortaya çıkarmaktadır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT THE EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION LESSONS BY PRIMARY SCHOOL TEACHERS The aim of this research was to examine problem perception and lesson ideas of primary school teachers giving phisical education lessons in primary schools I. level. Problems that teachers faceing in lessons: This problems can be dividet in two groups such as, phisical education formation and problems in lesson perform. The ideas of teachers examined according to gender, priority, graduation of high school, and attending class level variables. First a questioneer was administered for data gethering insturmant than frequency' and percentage' of findings calculated finaly k-squer, F and t tests made in SPSS computure for comparisons. The research findings can be summarise as fallows: Although I. level primary school teachers perceive physical education lesson as useful in the ratio of 98.5%, 64% of them believe in wrong performing of this lesson in schools. 47% of teachers feel themselves unsuccessful in physical education lesson, besides 54.4% teachers need to formation education lessons should be given by physical education branch teachers. Lesson' perform levels of male teachers who are giving physical education was 1.930, female was 1.664 over pic score of 3. When the priority is higher the score is also higher. Male teachers were 1.687 and females were 1.356 in the average formation point level. Moreover the priority is higher the score is also higher. There is no significant difference in the 0.05 level between formation and graduation high school variables about insufficiency of lesson performing. According to conclusion of the research primary school teachers' feel their formation level is insufficient. Lesson performing valueless of females' teachers' is more lover than those of male teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders uygulamalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of physical education lessons by primary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 102263 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 99829 |