Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçak Alan, Alev
dc.contributor.authorTopaloğlu, Ahmet Kutsi
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:09Z
dc.date.available2020-12-10T12:07:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277712
dc.description.abstractGünümüzde online alışveriş tüketicilerin hayatında önemli bir yer edinmiştir. Firmalar açısından ise rekabetin yoğun olduğu yeni bir piyasa yaratmıştır. Online alışveriş kullanımındaki artış ve mobil teknolojilerin ve mobil internetin hızla gelişmesi ile birlikte artık tüketiciler istedikleri zaman istedikleri yerde mobil cihazları sayesinde alışveriş yapabilmektedirler. İşletmelerin devamlılık ve rekabet avantajı sağlayabilmesi ve gelecekte var olabilmesi için müşteri beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilmeleri gerekmektedir. Artık mobil teknolojilerin hayatımızda önemli bir yere sahip olması ve mobil alışveriş kullanımının her geçen gün daha da artmasıyla birlikte işletmeler, tüketicilerin mobil alışverişi neden tercih ettiğini, onları mobil cihazlar ile alışveriş yapmaya nelerin teşvik ettiğini bulmalıdır. Mobil alışveriş piyasasında rekabet avantajı sağlamak için tüketicilerin mobil alışveriş yaparken nelerden, nasıl etkilendiğini bulmak büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda, bu araştırmanın amacı tüketicileri mobil alışveriş kullanmaya yönlendiren faktörlerin incelenmesidir. Bu doğrultuda Türkiye'de yaşayan daha önce mobil alışveriş yapmış, öğrenci ve çalışan 452 tüketiciye anket çalışması uygulanmıştır. Çalışma kapsamında kullanım kolaylığı, kullanışlılık, keyif alma, hayat tarzına uygunluk, güvenlik, gizlilik, güven ve tutumların kendi aralarında ve alışveriş yapma niyeti üzerinde ki etkileri incelenmiştir. Yapılan çalışmanın sonuçları, araştırmanın kısıtları ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler de tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Online alışveriş, mobil alışveriş, mobil alışveriş yapma niyeti
dc.description.abstractIn today's world, online shopping had a significant role in our lives and created a new market which has a high competition for companies. With the increase of popularity of online shopping and improvements in mobile technologies and mobile internet, consumers are able to shop wherever and whenever they like with their mobile devices. Companies should meet the expectations of consumers for continuity, to gain advantage over their competitors and ultimately to remain in the market. Due to the importance of mobile technologies in our lives and the increasing use of mobile shopping, companies need to understand why consumers prefer mobile shopping and what motivates them to shop by using their mobile devices. In order to gain competitive advantage in mobile shopping market, it is really important for companies to know what the motivations and reasons are for consumers to choose mobile shopping. In this context, the aim of this study is to explore the factors which drive consumers to prefer mobile shopping. In the study, we collected data by using the survey methodology from 452 consumers who are employees and students, living in Turkey and who have used mobile shopping at least once. This study aims to explore the effects of usefulness, ease of use, compatibility, enjoyment, privacy, security, trust and attitude on the intention of mobile shopping and on each other. In addition, the results and limitations of this study and suggestions for future studies are discussed.Keywords: Online shopping, mobile shopping, mobile shopping intentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicileri mobil alışverişe yönlendiren faktörlerin incelenmesine yönelik ampirik bir araştırma
dc.title.alternativeAn empirical analysis of factors affecting mobile shopping intention of consumers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmMobile commerce
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.identifier.yokid10101415
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469117
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess