Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorFidan, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:16Z
dc.date.available2020-12-10T12:07:16Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277700
dc.description.abstractGünümüzde teknolojik gereksinimler küreselleşen dünyamızı bilginin dinamik yapısı gereği, insanları, sürekli değişmeye ve gelişmeye zorunlu kılarak, beraberinde yüksek performans beklentisini karşılamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda gelişime açık bireyler ve bu bireylerin çalıştığı örgütler zorunluluğu da ortaya çıkmıştır. Yenilikçiliğin öneminin hızla arttığı ve değişimin zorunlu olduğu günümüz iş dünyasında, kurumlar rekabetten uzak kalmamak adına birçok yaklaşımı bünyesinde uygulamaya çalışmakta, öğrenme süreçlerinin ve inovasyonun yakın takipçisi olmaktadırlar.Günümüz iş dünyasında değişimi, öğrenme yaklaşımlarını bünyesine almayan ve inovatif olamayan organizasyonların kalıcı başarı sağlayamadığı ve iş dünyasında düşüşe geçtiği açıklıkla görülmektedir. Bu çalışma ile amaçlanan, Türkiye sanayinin lokomotifi sayılan otomotiv ana ve yan sanayi alanında hizmet veren firmaların öğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin inovasyon ve firma performansı üzerine etkilerini araştırmaktır.Çalışma konusu modele ait analiz edilecek verilere ulaşmak için anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ise firma çalışanlarının çalıştıkları organizasyonlarda öğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin yenilikçilik ve firma performansı üzerine etkilerini ortaya koymaya yönelik sorulara yanıt vermeleri sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler: öğrenme yönelimi, özümseme kapasitesi, yenilikçilik, öğrenen organizasyonlar
dc.description.abstractToday's technological needs are aimed at meeting the high performance expectation of our globalizing world, which requires the dynamic nature of knowledge, making people obliged to constantly change and develop. In this direction, the development of open individuals and the organizations that these individuals have worked on has also emerged. In today's business world, where innovation is a matter of urgency and change is a necessity, institutions are trying to implement many approaches in their own fields and are close followers of learning processes and innovation. In today's business world, change does not mean that organizations that can not innovate and that are not innovative can not achieve lasting success, it is clear that it has fallen.The aim of this study is to investigate the effects of learning orientation and assimilation capacity of companies providing automotive main and auxiliary industries, which are considered as locomotives of Turkish industry, on firm innovation and performance.The questionnaire method was used to reach the data to be analyzed for the study topic model. Within the scope of the research, it was ensured that the employees of the company employees responded to the questions regarding the orientation of learning and the capacity of assimilation to reveal the effects on innovation and firm performance. Key Words: Learning orientation , absortive capacity, innovation, learning organisations, en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin yenilikçilik ve firma performansı üzerine etkisi
dc.title.alternativeImpact of learning orientation and absortive capacity on innovation and firm performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmFirm performance
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning orientation
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmAbsorptive capacity
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid10172076
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480683
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess