Öğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin yenilikçilik ve firma performansı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | İmamoğlu, Salih Zeki | |
dc.contributor.author | Fidan, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:07:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:07:16Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277700 | |
dc.description.abstract | Günümüzde teknolojik gereksinimler küreselleşen dünyamızı bilginin dinamik yapısı gereği, insanları, sürekli değişmeye ve gelişmeye zorunlu kılarak, beraberinde yüksek performans beklentisini karşılamayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda gelişime açık bireyler ve bu bireylerin çalıştığı örgütler zorunluluğu da ortaya çıkmıştır. Yenilikçiliğin öneminin hızla arttığı ve değişimin zorunlu olduğu günümüz iş dünyasında, kurumlar rekabetten uzak kalmamak adına birçok yaklaşımı bünyesinde uygulamaya çalışmakta, öğrenme süreçlerinin ve inovasyonun yakın takipçisi olmaktadırlar.Günümüz iş dünyasında değişimi, öğrenme yaklaşımlarını bünyesine almayan ve inovatif olamayan organizasyonların kalıcı başarı sağlayamadığı ve iş dünyasında düşüşe geçtiği açıklıkla görülmektedir. Bu çalışma ile amaçlanan, Türkiye sanayinin lokomotifi sayılan otomotiv ana ve yan sanayi alanında hizmet veren firmaların öğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin inovasyon ve firma performansı üzerine etkilerini araştırmaktır.Çalışma konusu modele ait analiz edilecek verilere ulaşmak için anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ise firma çalışanlarının çalıştıkları organizasyonlarda öğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin yenilikçilik ve firma performansı üzerine etkilerini ortaya koymaya yönelik sorulara yanıt vermeleri sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler: öğrenme yönelimi, özümseme kapasitesi, yenilikçilik, öğrenen organizasyonlar | |
dc.description.abstract | Today's technological needs are aimed at meeting the high performance expectation of our globalizing world, which requires the dynamic nature of knowledge, making people obliged to constantly change and develop. In this direction, the development of open individuals and the organizations that these individuals have worked on has also emerged. In today's business world, where innovation is a matter of urgency and change is a necessity, institutions are trying to implement many approaches in their own fields and are close followers of learning processes and innovation. In today's business world, change does not mean that organizations that can not innovate and that are not innovative can not achieve lasting success, it is clear that it has fallen.The aim of this study is to investigate the effects of learning orientation and assimilation capacity of companies providing automotive main and auxiliary industries, which are considered as locomotives of Turkish industry, on firm innovation and performance.The questionnaire method was used to reach the data to be analyzed for the study topic model. Within the scope of the research, it was ensured that the employees of the company employees responded to the questions regarding the orientation of learning and the capacity of assimilation to reveal the effects on innovation and firm performance. Key Words: Learning orientation , absortive capacity, innovation, learning organisations, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Öğrenme yönelimi ve özümseme kapasitesinin yenilikçilik ve firma performansı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | Impact of learning orientation and absortive capacity on innovation and firm performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Strateji Bilimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Innovation | |
dc.subject.ytm | Innovativeness | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Firm performance | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning orientation | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Absorptive capacity | |
dc.subject.ytm | Learning organizations | |
dc.identifier.yokid | 10172076 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480683 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |