Takımlarda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmanın yeni ürün geliştirme performansına etkisi
dc.contributor.advisor | Kitapcı, Hakan | |
dc.contributor.author | Küçükergör, Çağla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:07:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:07:01Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277647 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, takımlarda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmanın yeni ürün geliştirme performansına etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşma konuları işlenmiş ve bu değişkenlerin birbirleriyle olan ilişkileri ele alınmıştır. Aynı zamanda bu değişkenlerin yeni ürün geliştirme performansına etkisinin nasıl rol oynadığı incelenmiştir. Araştırmamızı ölçümlemek için alan araştırma yöntemlerinden anket çalışması yapılmıştır. Verilerin elde edileceği anket hazırlanırken literatür taranarak en uygun ölçekler tespit edilmiştir. Yapılan anket çalışmalarına, ürün geliştirme takımlarında görev alan çalışanlar katılıp verilerin oluşturulması sağlanmıştır. Çalışma neticesinde, kolektif öğrenmenin ürün geliştirme takım performansındaki değişim üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı saptanırken, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmadaki değişimin ürün geliştirme takım performansı üzerindeki değişimi pozitif ve anlamlı olduğu bulunmuştur. Ürün geliştirme takımlarında performansın artması için bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmaya yoğunlaşmanın gerektiği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the aim was to investigate the impact of collective learning, cognitive collaboration and cognitive consensus on new product development performance in teams. Accordingly, collective learning, cognitive collaboration, and cognitive consensus topics have been examined individually and in relation to each other. Concurrently, how these methods play a role in new product development performance is examined. Our data was gathered from a questionnaire survey completed by people working in product development teams. The result of our study shows that cognitive collaboration and cognitive consensus have positive and significant effects on new product development performance in teams, while collective learning had no effect on product development team performance. Based on the study, teams must focus on cognitive collaboration and cognitive consensus to increase performance in product development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Takımlarda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmanın yeni ürün geliştirme performansına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of collective learning, cognitive collaboration, and cognitive consensus on new product development performance in teams | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-12 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Collective learning | |
dc.subject.ytm | Cognitive collaboration | |
dc.subject.ytm | Cognitive consensus | |
dc.subject.ytm | New products | |
dc.subject.ytm | Product development | |
dc.identifier.yokid | 10142611 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 511408 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |