Show simple item record

dc.contributor.advisorKitapcı, Hakan
dc.contributor.authorKüçükergör, Çağla
dc.date.accessioned2020-12-10T12:07:01Z
dc.date.available2020-12-10T12:07:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277647
dc.description.abstractBu çalışmada, takımlarda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmanın yeni ürün geliştirme performansına etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşma konuları işlenmiş ve bu değişkenlerin birbirleriyle olan ilişkileri ele alınmıştır. Aynı zamanda bu değişkenlerin yeni ürün geliştirme performansına etkisinin nasıl rol oynadığı incelenmiştir. Araştırmamızı ölçümlemek için alan araştırma yöntemlerinden anket çalışması yapılmıştır. Verilerin elde edileceği anket hazırlanırken literatür taranarak en uygun ölçekler tespit edilmiştir. Yapılan anket çalışmalarına, ürün geliştirme takımlarında görev alan çalışanlar katılıp verilerin oluşturulması sağlanmıştır. Çalışma neticesinde, kolektif öğrenmenin ürün geliştirme takım performansındaki değişim üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı saptanırken, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmadaki değişimin ürün geliştirme takım performansı üzerindeki değişimi pozitif ve anlamlı olduğu bulunmuştur. Ürün geliştirme takımlarında performansın artması için bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmaya yoğunlaşmanın gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the aim was to investigate the impact of collective learning, cognitive collaboration and cognitive consensus on new product development performance in teams. Accordingly, collective learning, cognitive collaboration, and cognitive consensus topics have been examined individually and in relation to each other. Concurrently, how these methods play a role in new product development performance is examined. Our data was gathered from a questionnaire survey completed by people working in product development teams. The result of our study shows that cognitive collaboration and cognitive consensus have positive and significant effects on new product development performance in teams, while collective learning had no effect on product development team performance. Based on the study, teams must focus on cognitive collaboration and cognitive consensus to increase performance in product development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTakımlarda kolektif öğrenme, bilişsel iş birliği ve bilişsel uzlaşmanın yeni ürün geliştirme performansına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of collective learning, cognitive collaboration, and cognitive consensus on new product development performance in teams
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCollective learning
dc.subject.ytmCognitive collaboration
dc.subject.ytmCognitive consensus
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmProduct development
dc.identifier.yokid10142611
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511408
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess