Children in the physical environment an approach to design for children: A daycare center proposal in Beytepe
dc.contributor.advisor | İmamoğlu, Vacit | |
dc.contributor.author | Önal, Ayşe Müge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:06:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:06:29Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277425 | |
dc.description.abstract | ÖZET FİZİKSEL ÇEVREDE ÇOCUKLAR, ÇOCUKLAR İÇİN TASARIMA EİR YAKLAŞIM: BEYTEPE -ANKARA» DA BİR GÜNDÜZ BAKIM EVİ ÖNERİSİ ÖNAL, Ayşe Müge Yüksek Lisans Tezi, Mimarlık Tez Yöneticisi: Doç.Or.Vacit İmamoğlu Ocak 1988, 158 sayfa Çocuğun doğa' ya veya insan yapısı çevreye olan tepkisi hakkındaki mevcut bilgi, henüz çok az olduğundan, çocuğun gelişimi ve değişik yaşlarda çevresel koşullara olan uyu munun sağlanması hakkında daha Fazla bilgiye ihtiyaç duyul maktadır. Mimarlar olarak çocuğun fiziksel ve psikolojik ihtiyaçlarının bilinmesi, bizleri çocukların sosyal, duygu sal ve bilişsel becerilerinin gelişmesine yardım edecek daha uygun tasarımlar yapmaya yöneltecektir. Çocuklar için tasarım bütünüyle farklı bir uğraş olduğu için, çocukların çevreleri vb kullandıkları araç, gereç üzerinde görüş sahibi olmak özellikle mimarlar için kesinlikle gereklidir. Bu çalışmanın amacı, çocuklarla değişik tür çevreler ara sındaki etkileşimin öğrenilmesine, okul öncesi eğitim - iii -çevreleri üzerinde odaklanarak katkıda bulunmaktır. Yukarıda değinilen temel amacın ışığında, okul öncesi çocukların CO-6 yaş grubu] çevreyle etkileşimleri, büyük lerle kıyaslamalı olarak incelenmiştir. Çocukların sosyal ve çevresel gelişimleri de araştırılmıştır. Buna ek olarak, bu çalışmanın devamı olarak Beytepe-Ankara* da bir gündüz bakım merkezi projesi yürütülmüştür. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi çocuklar, Okul öncesi eğitim, Okul öncesi eğitim kurumları, Kreş, Şehirli çocuklar, Ana Okulu. - iv - | |
dc.description.abstract | ABSTRACT CHILDREN IN THE PHYSICAL ENVIRONMENT AN APPROACH TO DESIGN FOR CHILDREN: A DAY-CARE CENTER PROPOSAL IN BEYTEPE-ANKAPA ÖNAL, Ayşe Müge M. Arch. in Architecture Supervisor: Assoc. FroF. Dr. Vaclt İmam oğlu January 19S8, 158 pages Since the existing knowledge, as yet very little about the child1 s response to the world oF nature or to the built environment, more inFormation is needed about child's development, and adaptation to environmental conditions at diFFerent ages. As architects, understanding the physical and psychological needs oF children will lead us to more suitable designs which will help to develop social, aFFective and cognitive abilities oF the children. To have a perspective on children's environment and Facilities is crucially necessary especially For architects, since designing For children is completely a diFFerent endeavor. The aim oF this study is to add to the understanding oF the development oF interactions between children and diFFerent - i -`types of environments, by Focussing in the pre-schaol educational environments. Under the light of the above mentioned aim, environmental interaction of pre-school children CO-B age group has been analized, in comparison with adults. Also social and environmental development of children have been investigated. In addition to that, as a continiuation oF this study, a day-care center project in Beytepe-Ankara have been carried out. Keywords: Pre-School Children, Pre-School Education, Pre-School Educational Institutions, Creche, Inner-City Children, Nursery Schools. - ii - | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Children in the physical environment an approach to design for children: A daycare center proposal in Beytepe | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 2912 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 2912 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |