Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz-Alp, Şan
dc.contributor.authorSoytekin, Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-02T09:52:13Z
dc.date.available2020-12-02T09:52:13Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27741
dc.description.abstract11 ÖZET Günümüzde işletmelerin sosyal sorumluluğu büyük önem taşımaktadır. İşletmelerin sadece ekonomik değil aynı zamanda toplumsal kurum oldukları görüşü giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Sosyal sorumluluk felsefesini benimseyen işletme yöneticilerini, personelin çalışma şartlarıyla ücretlerini, müşterilerin satın alma güç ve zevklerini, toplumdaki istihdam şartlarını, çevre sorunlarını, eğitim ve sağlık kurumlarının ihtiyaçlarını, ulusal kaynakların verimli kullanımını dikkate alarak çözüm üretmeleri gerekmektedir. Bu çalışmamızda işletmelerde sosyal sorumluluğun yeni boyutları ele alınmış ve Afyon bölgesindeki işletme yöneticilerinin sosyal sorumluluk anlayışlarını ölçmeye dönük anket çalışması yapılmıştır. Çalışmamız dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde işletme toplum ilişkisinin boyutları, sosyal sorumluluk kavramı ve alanları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde sosyal sorumluluk anlayışının işletme yönetimine etkileri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde sosyal sorumluluğu vurgulayan yönetim modelleri kriz yönetimi, toplam kalite yönetimi, çevre odaklı yönetim ve ahlak merkezli yönetim incelenmiştir. Dördüncü bölümde Afyon bölgesinde yer alan 62 işletmenin yöneticisi ile yapılan anket çalışmasına yer verilmiş ve anket bulgularının analizi yapılmıştır.
dc.description.abstractIll ABSTRACT Social responsibility of management is greatly important in todays. The thoughts about management that is not only economic but also social institution has been more important. Accepting the philosophy of social responsibility by managers aim to solve employee's working position's and payments, client's purchase power, employable conditions in society, environmental problems and also educational requirements that are taken into account national resources to be used efficiently. In this study, new dimensions social responsibility of in management is explained and also managers social responsibility understanding are interviewed in Afyon region. This study consisted in four parts. In the first, management and its social relations dimensions, the concept of social responsibility and also its related subjects are mentioned. In the second part, social responsibility concept's effects on management are valued. In the third part, stressing social responsibility of management models that are crisis management, total quality management, environmental centred management and ethics centred management explained. In the fourth part, sixty two managers findings are analized in Afyon region.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde sosyal sorumluluğun yeni boyutları ve Afyon bölgesindeki işletmelerde bir uygulama
dc.title.alternativeNew dimensions of social responsibility in management and an application in organizations in Afyon region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmManagement models
dc.identifier.yokid103266
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101774


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess