Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Hüseyin
dc.contributor.authorAkca, Gülsüm
dc.date.accessioned2020-12-10T12:06:22Z
dc.date.available2020-12-10T12:06:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277373
dc.description.abstractGünümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri hemen her alanda insanların hayatını kolaylaştıran bir araç olarak kullanılmaktadır. Kamu sektörü de bu teknolojilerin sağladığı avantajlara kayıtsız kalmayarak vatandaşlar için bilgi alma, iletişim kurma, başvuru, sorgulama veya ödeme yapma gibi işlemleri web sitesi ve sosyal medya araçlarıyla gerçekleştirme olanağı sunmaktadır. Bu çalışmada e-devletin, kamu sektörüne güven ve vatandaş memnuniyeti ile ilişkisi araştırılmıştır. İlk olarak güven eğilimi, algılanan kalite, algılanan fayda, kolaylaştırıcı koşullar, gizlilik faktörleri ve algılanan risk değişkenleri ile e-devlete duyulan güven arasındaki ilişki incelenmiştir. Daha sonra kamu kurumlarının web sitesi veya sosyal medya hizmetleri özelinde ele alınan e-devlet uygulamaları ile kamu sektörüne duyulan güven arasındaki ilişki ele alınmıştır. Son olarak, vatandaşların kamu sektörüne olan güveni ile memnuniyeti arasındaki ilişki gösterilmiştir. Araştırmada 607 katılımcıdan çevrimiçi anket yoluyla veri toplanmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; a) algılanan kalite, algılanan fayda, kolaylaştırıcı koşullar değişkenlerinin e-devlete güven üzerinde olumlu etki ettiği; b) e-devlete duyulan güvenin, kamu sektörüne karşı vatandaşların güvenini artırdığı; c) kamu sektörüne duyulan güvenin vatandaş memnuniyeti üzerinde olumlu etki ettiği görülmektedir.
dc.description.abstractToday, information and communication Technologies (ICT) are used almost in all areas as a tool to ease the live of human. The public sector provides the opportunity to perform online transactions such as getting information, contact, application, inquiry or payment for citizens via website and social media tools without being any indifference to the advantages provided by these technologies. In this study, the relationship between e-government, trust in the public sector and citizen satisfaction has been investigated. First, the relationship between propensity to trust, perceived quality, perceived usefulness, facilitating conditions, privacy factors and perceived risk variables and trust in e-government has been examined. Then, the relationship between e-government applications and the trust in the public sector was examined in the context of web sites or social media services of public institutions. Finally, the relationship between citizens' trust in the public sector and satisfaction has been shown. The survey data was collected from 607 participants through online questionnaire. In the analysis of the data, factor analysis, correlation and regression analysis were used. The results of the study show that a) the variables of perceived quality, perceived usefulness, facilitating conditions have positive effects on trust in e-government; b) trust in e-government has increased citizens' trust in the public sector; c) trust in the public sector seems to have a positive effect on citizen satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKamu sektörünün sosyal medya ve web sitelerinin kullanımının güven ve memnuniyet ile ilişkilendirilmesi
dc.title.alternativeLinking the use of social media and web sites of the public sector with trust and satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic sector
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmElectronic government
dc.subject.ytmSatisfaction level
dc.identifier.yokid10197499
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512481
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess