Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, İpek
dc.contributor.authorDemir, Şifa Nur
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:41Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/277020
dc.description.abstractSon otuz yıl boyunca küresel rekabet çarpıcı biçimde değişmiştir. Küreselleşme ile farklılaşan müşteri ihtiyaçları göz önüne alındığında müşteri davranışlarının yönetilebilmesi için pazarlama stratejileri ve pazarlama kavramları daha da önem kazanmıştır. Araştırmada pazarlama karması elamanları ve teknoloji pazarlama unsurları ele alınmış, müşteri memnuniyeti ve müşteri satın alma niyetine etkisi ile ilgili literatür incelenmiştir. Pazarlama literatüründe çok eski bir kavram olan pazarlama karmasının müşteri davranışları üzerine etkisinin incelendiği çok sayıda çalışma mevcuttur. Değişen teknoloji ortamında işletmeler için kritik öneme sahip olan bilginin edinimi ve ticarileşme süreçlerinin yönetilebilmesini sağlayan teknoloji pazarlama, bu süreçlerin başarılı bir şekilde yönetilebilmesi için gerekli, literatürde konu ile ilgili çalışılmış bazı kavramlarla ilişkilendirilmiştir. Teknoloji pazarlama unsurlarının her birinin müşteri davranışlara etkisinin incelendiği çalışmalar literatürde yer alırken, pazarlama karması ile teknoloji pazarlamanın ortak etkisini inceleyen bir çalışma rastlanmamıştır. Çalışmalar, pazarlama karmasının müşteri davranışlarına direkt etkisine yoğunlaşmış, dolaylı bir etki ihtimali gözden kaçırılmıştır. Bu tez kapsamında, araştırma sorularımıza cevap bulabilmek için 193 hava yolu çalışanı üzerinde amripik araştırma yapılmıştır. Çalışmada; pazarlama karması ile teknoloji pazarlama arasındaki ilişkinin varlığı, teknoloji pazarlamanın müşteri memnuniyeti ve satın alma niyeti üzerindeki pozitif etkisi ve en önemli bulgu teknoloji pazarlamanın, pazarlama karması ile müşteri memnuniyeti ve satın alma niyeti arasında aracı etkisi olduğu ortaya konmaktadır. Çalışma pazarlama karması ve teknoloji pazarlamanın bir arada kullanıldığı ve müşteri davranışlarına etkisini ölçen başka bir çalışma bulunmaması sebebiyle önemlidir. Teknoloji pazarlamanın, pazarlama karması ile müşteri memnuniyeti ve satın alma niyeti arasında aracı etkisi olduğu verilerle de desteklenmiş olup literatürdeki boşluğu doldurmaktadır.
dc.description.abstractOver the last thirty years, global competition has changed dramatically. Over the last thirty years, global competition has changed dramatically. Marketing strategies and marketing concepts gained more importance in order to manage customer behaviors when customer needs differing with globalization. In this research, elements of marketing mix and technology marketing elements are discussed and literature about customer satisfaction and effect on customer purchase intention is examined. There are many studies examining the effect of marketing mix, which is a very old concept in marketing literature, on customer behaviors. Technology marketing, which enables the acquisition of information and the management of commercialization processes, which are critical for the enterprises in a changing technology environment, is associated with some concepts that have been studied in the literature related to the successful management of these processes. While studies on the effects of each of the technology marketing elements on customer behaviors are examined in the literature, no study examining the common effect of marketing mix and technology marketing has been found. The studies focused on the direct impact of the marketing mix on customer behavior and the possibility of an indirect impact was overlooked. Within the scope of this thesis, 193 amripic researches were carried out on 193 airline employees in order to find answers to our research questions. Study; The existence of the relationship between marketing mix and technology marketing, positive effect of technology marketing on customer satisfaction and purchase intention and the most important finding is that technology marketing is the mediator effect between marketing mix and customer satisfaction and purchase intention. The study is important because there is no other study that measures the effect of marketing mix and technology marketing on customer behavior. It is supported by data that technology marketing has an intermediary effect between the marketing mix and customer satisfaction and purchase intention and fills the gap in the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTeknoloji pazarlama sürecinde fiyatlandırma stratejileri ve müşteri davranışları
dc.title.alternativePricing strategies and customer behavior in the technology marketing process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-08
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing processes
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology sector
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmStrategy
dc.identifier.yokid10244206
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid557617
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess