Show simple item record

dc.contributor.advisorErgün, Ercan
dc.contributor.authorEngin, Yücel
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:37Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276990
dc.description.abstractÜlke ekonomilerinin dinamik unsurunu oluşturan ve sosyo-ekonomik gelişmesinde önemli bir paya sahip olan aile işletmelerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında, bir yandan sosyal, psikolojik ve kültürel özellikleri temel alan aile ile diğer yandan ekonomik niteliği ağır basan ve temellerini rasyonelliğe dayandıran işletmenin uyum içerisinde çalışması büyük önem taşımaktadır. İşletmelerin varlıklarını sürdürülebilir kılmaları noktasında, tüm yaşamsal evrelerde rasyonel temele dayanan düzenlemelere rastlamak mümkündür. Örneğin; işletmeye ve aileye yol gösteren, aile ile işletme ilşkilerinin kurumsallaşmasını gözeten, aile anayasaları, aile konseyleri, aile meclisleri ve stratejik gelişim planları gibi. Fakat yapılan çalışmalar göstermektedir ki, aile işletmelerinde yaşanan sorunların yönetilmesinde ve sürekliliğin sağlanmasında rasyonel düzenlemeler işletmeyi tek başına sürdürülebilir başarıya taşıyamamaktadır. Aile işletmesinin sürdürülebilirliğinde etkili olan aileye ve işletmeye ait ilkeleri, değerleri, normları, vizyon ve misyon anlayışını sonraki kuşak aile üyelerinin sürdürülebilir kılması rasyonel ilkelerin ışığında yapılan düzenlemelerin yanı sıra, duygusal sahiplik olgusunun yaratılabilmesiyle mümkündür. Çalışmanın araştırma ana kütlesini ülkemizde faaliyet gösteren nesiller arası geçişini sürdüren işletmeler oluşturacaktır. `Kıdemli İşletmeler` olarak tanımlanan ve kuruluşlarından günümüze kadar sürdürülebilirliklerini sağlamış sonraki kuşak işletme sahiplerine anket uygulanacaktır. Bu çalışmada yer alacak tüm soruların kaynağını 2008 yılında London Business Scholl'da Aile işletmeleri Enstitüsü tarafından yapılan `Emotional Ownership-The Critical Pathway Between The Next Generation and The Family Business` konulu çalışmada 67 farklı ülkede 600'ü aşkın firma üzerinde anket çalışmasından yararlanılacaktır. Aile işletmelerinin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında rasyonellik ilkelerinin yanı sıra duygusal sahiplik olgusunun etkisinin ölçülmesini amaçlayan anket sonuçları istatistiksel olarak yorumlanarak analiz edilecek ve literatüre katkı sağlayacak bir çalışma sunulmaya çalışılacaktır.
dc.description.abstractIt is of great importance to ensure the sustainability of the family businesses, which constitute the dynamic element of the national economies and which have a significant share in the socio-economic development, the family based on the social, psychological and cultural characteristics, and the harmony of the economic basis of the enterprise and the rationality based on the rationality. It is possible to find regulations based on rational basis in all life stages in order to make their assets sustainable. For example; such as family constitutions, family councils, family assemblies and strategic development plans that guide the enterprise and family, take care of the institutionalization of family and business relations. However, studies have shown that rational regulations in the management of problems in family businesses and ensuring continuity cannot lead the business to sustainable success. The principles of family and business that are effective in the sustainability of family business, values, norms, vision and mission understanding of the next generation of family members to make sustainable in the light of the rational principles in the light of arrangements, as well as the creation of emotional ownership is possible. The research will be carried out by the enterprises that continue the transition between the generations operating in our country. A questionnaire will be applied to next generation business owners who are defined as işletme Senior Businesses sonraki and have sustained their sustainability until today. In this study, the survey will be conducted on 67 different countries and more than 600 companies in 67 Emotional Ownership ional study conducted by the Family Business Institute in London Business Scholl in 2008. . In order to ensure the sustainability of the family businesses, the results of the survey aiming to measure the impact of the emotional ownership phenomenon as well as the principles of rationality will be statistically interpreted and analyzed and will contribute to the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBüyük ölçekli aile işletmelerinde nesiller arası liderlik çatışmasında duygusal sahiplik ve lider -üye arasındaki etkileşim algısı
dc.title.alternativeThe mediating role of leader-member exchange on the effect between emotional ownership and intergenerational leadership conflict in large-scale family businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10237092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626279
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess