Show simple item record

dc.contributor.advisorErat, Serhat
dc.contributor.authorÇetinkaya, Zarife
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:21Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276840
dc.description.abstractGünümüzün modern yönetim yaklaşımlarından biri olan personel güçlendirme ve çalışanın kendisini örgütüyle özdeşleştirmesi anlamına gelen psikolojik sahiplik kavramlarının hem örgüte hem de çalışana pek çok katkısı söz konusudur. Örgüte rekabet avantajı kazandıran bu kavramlar, iş sonuçlarına da olumlu katkılarda bulunmaktadır.Bu araştırmada personel güçlendirme ve psikolojik sahipliğin iş sonuçlarına etkisi incelenmiştir. İş sonuçları olarak görev performansı, örgütsel bağlılık ve işten ayrılma niyeti ele alınmıştır. Araştırma, Kocaeli ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı mesleki ve teknik eğitim veren devlet liselerinde görev yapan 236 eğitim personeli üzerinde uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler açıklayıcı faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, personel güçlendirme ile görev performansı ve örgütsel bağlılık arasında pozitif yönde; işten ayrılma niyeti ile negatif yönde bir etki bulunmuştur. Psikolojik sahiplikle görev performansı ve örgütsel bağlılık arasında pozitif yönde, işten ayrılma niyeti ile de negatif yönde etki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractEmpowerment which is one today's modern management practices and psychological ownership which means the employee identifies with himself or herself are very important both employee and the organization. These concepts provide a competitive advantage to organization while also contributing to business outcomes.This study examines the effects on personnel empowerment and psychological ownership on the business outcomes. Task performance, organization commitment and turnover intention are addressed as business outcomes.Research data is collected from 236 teachers employed by state at technical high schools in Kocaeli. Exploratory factor analyses, confirmatory factor analyses, correlation and regression analyses are performed to test a number of hypothesses .Data analyses revealed that revealed there is a positive relationship between empowerment and both task performance and organizational commitment while there is a negative relationship between turnover intentions. Psychological ownership has positive effects on task performance and organizational commitment, while negative effect on turnoveren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePersonel güçlendirme ve psikolojik sahipliğin iş sonuçlarına etkisi:Eğitim sektörü üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeEffects of personnel empowerment and psychological ownership on business outcomes: A study in the education sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonnel empowerment
dc.subject.ytmPsychological ownership
dc.subject.ytmDuty performance
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10277744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585143
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineStrateji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess