Show simple item record

dc.contributor.advisorAksüt, Mehmet
dc.contributor.authorŞahin, Kartal
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:57Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:57Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27679
dc.description.abstractYüksek lisans tez özeti ilköğretim 1. kademede müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri Kartal ŞAHİN Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2002 Danışman: Yrd. Doç. Dr. Mehmet AKSÜT Bu araştırmanın amacı ilköğretim I. Kademede Müzik dersine giren öğretmenlerin kendi formasyonlarına dayalı olarak müzik etkinliklerini algılamalarını, müzik etkinliklerinin uygulanmasına yönelik görüşlerini ve müzik etkinliklerinin gerçekleşmesine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evreni, Uşak ili merkez ilçede İlköğretim I. Kademe okullarında görev yapan 460 öğretmendir. Örneklem, 230 öğretmendir. İstatistiksel işlemler, 171 anketten elde edilen veriler üzerinde yapılmıştır. Öğretmenlerin pek çoğu. pedegojik formasyondan yoksun olduklarını ve bu alanda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise; öğretmenlerin çoğu, öğretim uygulamalarının müzik dersiyle ilgisiz olduğuna işaret etmektedirler. Öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu, sınıf öğretmenleri yerine müzik öğretiminde uzmanlaşmış branş öğretmenlerinin, bu dersi vermesi gerektiğini belirtmişlerdir.
dc.description.abstract.ra^T^^^l^-^CTfiMra^SgBBE^^^ HI ABSTRACT TEACHERS' OPENTONS ARAUT MTTSTC COURSES IN ELEMENTARY GRADES 1-5 Kartal ŞAHİN Department of Elementary Education Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences July, 2002 Advisor : Yrd. Doç. Dr. Mehmet AKSÜT The purpose of this study is to examine perceived pedagogic knowledge of elementary grade teachers who teach music course, perceived self-compedence in practice and perceived problems in practice of music instruction. The population of this study consists of 460 elementary grade 1-5 teachers who work in the central district of Uşak. The sample of the study includes 230 elementary teachers. The useable returns total 171. It is found that the majority of teachers report that they lack in pedagocical knowlge and they demand insevice education in music education.lt is also found that the majority of teachers report that instructional practices are out of touch with the objectives of the course. The majority of teachers suggest that instead of grade teachers, subject teachers who were specilized in music instruction should give the course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe müzik derslerine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers opinions abaut music courses in elementary grades I-5
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid123947
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122129


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess