Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkara, Belkıs
dc.contributor.authorTutumlu, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:54Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:54Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27673
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ STRATEJİK DEĞİŞİM Hüseyin TUTUMLU İşletme Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2002 Danışman: Doç. Dr. Belkıs ÖZKARA Yirminci yüzyılın son çeyreğinde çok büyük değişimler bir anda yaşanmaya başlanılmıştır. Henüz başında bulunduğumuz bu yüzyılda ise daha büyük değişimler yaşanacağı aşikardır. Her şeyin bu denli hızlı değiştiği bir ortamda, işletmelerin yol haritası olarak nitelendirebileceğimiz stratejilerin bu değişimden etkilenmemeleri de mümkün değildir. Bu durum artık stratejiye bakışımızı değiştirmiştir. Bu çalışmada işletme bilimi açısından çok önemli olan strateji kavramında meydana gelen bakış farklılıklarını ve strateji oluşturulurken meydana gelen değişimi incelemeye çalıştık. Kavramların tek tek kavramsal çerçevesi çizilerek, stratejik değişimin modelleri ve süreci, ölçülmesi, karşılaşılan sorunlar teorik ve uygulama açısından değerlendirilmiştir. Stratejik değişim bir örgütün çevresiyle uyum sağlayabilmesi için zamanla biçimde, nitelikte ve konumundaki farklılıklar olarak görülür. Strateji belirleme ve değiştirme çalışmaları çok karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu anlamda, genel olarak teorik düzeyde bu konuda yapılan çalışmalar incelenerek, kavramsal bir bütünlük sağlanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIll MASTERS THESIS ABSTRACT STRATEGIC CHANGE Hüseyin TUTUMLU Business Keyscience Department Consultant: Doç. Dr. Belkıs ÖZKARA In the last quarter of 20th century, some drastic changes experienced in a relatively short period of time. Moreover, it is obvious that much more fundamental ones will come to picture in the century which we have started to live. In the situation of such changes, it is impossible for strategies, so called 'maps of firms', to be immune from this transformations. By the way, our perception of strategy has altered. In this study, we attempt to examine the differences in view points and alterations in the formation of strategies. Following their conceptual frameworks, models and process of of strategic change, measurements and facing problems are also evaluated in terms of theory and practice. Strategic change for an organization to adopt its environment, manifests as the differences in form, quality and status. Works on determination and changing strategy has a complex structure. In this sense, following structunizing the related studies in theoritical level we tried to provide a coceptual frame.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik değişim
dc.title.alternativeStrategic change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStrategic change
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmStrategy
dc.identifier.yokid123972
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122158


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess