Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzav, Lütfi
dc.contributor.authorYalduz, Esat Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:37Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:37Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27665
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ UŞAK'TA EĞİTİMİN DAĞILIMI Esat Abdullah YALDUZ İlköğretim Asabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül 2003 Danışman: Prof. Dr. Lütfi ÖZAV Uşak, Ege bölgesinin İç batı Anadolu bölümünde yer almaktadır. Şehir ile ilgili olarak eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu durum araştırmanın temel amacım oluşturmaktadır. Araştırmada Uşak'taki eğitim faaliyetleri nedensellik, sebep-sonuç, dağılım gibi bilimsel ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Eğitim faaliyetlerinin ülke genelinde tarihi gelişimi de ele alınarak, özelde Uşak ilindeki eğitimin gelişimi incelenmiştir, özellikle 2001-2002 öğretim yılında Uşak'ta eğitimin dağılımı, bilimsel araştırma yollan kullanılarak incelenilmeye çalışılmıştır.m Şehrin eğitim yapısı incelenirken basılı kaynaklar, istatistik verileri ve yerinde yapılan gözlemlerden yararlanılmışlar. 2001-2002 öğretim yılı bilgi ve istatistikleri îl Mili Eğitim Müdürlüğünden temin edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda Uşak'ta eğitimin istenilen ölçüde gelişmediği belirlenmiştir. 8 yıllık zorunlu eğitim uygulaması nedeni ile, 2001-2002 öğretim yılında ilköğretime talebin fazla olduğu görülmüştür. Ancak ortaöğretime geçişlerde öğrenci sayısında önemli düşüşler olduğu belirlenmiştir. Araştırma sahasının topografik yapısı ve kırsal yerleşmelerin fazla sayıda ve dağınık olması ortaöğretime talebi düşürmektedir.
dc.description.abstractIV THE SUMMARY OF THESIS FOR MASTER OF SCIENCE THE DISPERSION OF EDUCATION IN UŞAK Prepared by: Esat Abdullah YALDUZ Science Branch Of Class Teaching Institude Of Social Sciences Of Afyon Kocatepe University September 2003 Consultant Prof. Dr. Lûtfi ÖZAV Uşak is in the middle-west Anatolian Region in Turkey. There hasn't been made enough detailed scientific research in the field of education about the city. This case forms the main purpose of the research. In the research, education in Uşak has been tried to be explained considering scientific principles such as causality, cause-result and the dispersion principles. Considering the historical development of education around the country, the development of education in the city of Uşak has been mainly examined. Especially in 2001-2002 educational year, the dispersion of education Uşak has been tried to be examined by using scientific research methods. While examining the structure of education in the city, printed sources, statistics information and the observations mat are made in suitable places have been used. Information and statistics about 2001-2002 educational year has been provided from the City Administration of Education.As a result of lite research, it has been found out that the education in Uşak hasn't developed as much as people expected. Because of the 8 year obligatory education, it has been found out that there was much demand for the primary education in the 2001-2002 educational year. But it has been found out that there has been important decrease for the demand for Secodary Education. The topographic sturucture of ihe researh field and large amount of dispersed village settlement decrease! the demand for the secondary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUşak`ta eğitimin dağılımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid129801
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125734


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess