Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorÖzek, Ali İhsan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:06Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276640
dc.description.abstractİnsanlık tarihi boyunca süregelen zaman diliminde varlığını her zaman koruyan iletişim, artık yeni bir boyut kazanmıştır. Hızla gelişen teknolojinin ihtiyacı ve isteği artarken, iletişim araçları da bununla beraber gelişmiştir. Gelişen iletişim araçları olarak internet ve sosyal paylaşım ağları gösterilebilir. İnsanlar sosyal ağlar ve internet yoluyla yeni iletişim şekli keşfetmişler ve kullanmışlardır. Sosyal medya kullanımı sürekli ve hızlı bir şekilde genişleyen bir etki alanı sağlamaktadır. Sosyal ağlar düşünce paylaşımı için insanlara imkân sağlamanın yanı sıra paylaşım ve tartışmanın temel alındığı bir medya sunmaktadır. Bu tez çalışmasında, sosyal medya kullanımı, bilgi paylaşımı ve yeniliğe karşı direnç ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın amacı, sosyal medya kullanımın arttığı günümüz dünyasında bilgi elde etme, bilgi paylaşma ve yeniliğe karşı gösterilen direnç değişkenlerinin birbiri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Ayrıca bu etkileşimlerin çalışanları ve işletmelerini nasıl ve ne yönde etkilediğini anlamaktır. Araştırmanın bir başka amacı ise yaygınlaşan sosyal medya kullanımının çalışan kişilerin hayatlarına olan etkisini incelemek ve somut önerilerde bulunmaktır. Bu kapsamda, Kocaeli-Gebze bölgesinde ve İstanbul-Anadolu yakasında faaliyet gösteren işletmelerde çalışan 231 kişiden anket yöntemi kullanılarak toplanan veriler kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda sosyal medya kullanımının, bilgi paylaşımını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Bilgi paylaşımı, yeniliğe direnci ise olumsuz yönde etkilemektedir. Ayrıca bilgi paylaşımı, sosyal medya kullanımı ve yeniliğe direnç ilişkisinde ara değişken etkisi de göstermektedir. Sosyal medya kullanmak ve bilgi paylaşmak, özellikle yeniliğe karşı direnci istenmeyen firmalarda teşvik edilmelidir.
dc.description.abstractCommunication, which has always existed during the human history, has gained a new dimension. While the need and desire of rapidly developing technology has increased, communication tools have also developed. Internet and social networks can be cited as developing communication tools. People have discovered and used new forms of communication through social networks and the Internet. The use of social media provides a constantly expanding domain. Social networks offer people the opportunity to share ideas, as well as a media based on sharing and discussion. In this thesis, the relationship between social media usage, knowledge sharing and the resistance to innovation was analyzed. The aim of this study is to investigate the effect of resistance variables against information retrieval, knowledge sharing and innovation in today's world where social media usage is increasing. It also aims to understand how and how these interactions affect employees and businesses.Another aim of the study is to examine the impact of widespread use of social media on the lives of working people and to make concrete recommendations. In this context, data collected from 231 people working in enterprises operating in Kocaeli-Gebze region and İstanbul-Anatolian side of province were used by using survey method. As a result of this study, it was determined that the usage of social media had a positive effect on knowledge sharing. Knowledge sharing has a negative effect on resistance to innovation. Moreover, knowledge sharing is a mediated-moderation between the usage of social media and the resistance to innovation. Using social media and knowledge sharing should be encouraged, especially in companies whose resistance to innovation is undesirable.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medya kullanımı, bilgi paylaşımı ve yeniliğe karşı direnç ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between social media usage, knowledge sharing and resistance to innovation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10306330
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601609
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess