Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Ali Ekber
dc.contributor.authorKoç, Büşra Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T12:05:04Z
dc.date.available2020-12-10T12:05:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276638
dc.description.abstractEndüstriyel olarak 20. yüzyılın sonlarından itibaren yaşanan gelişmelerle birlikte, özel sektördeki kurumlarda birçok değişim meydana gelmiştir. Yaşanan deneyimler ve duyulan ihtiyaçlar doğrultusunda, teknoloji, insan gücü, performans değerlendirme, personel verimliliği, stratejik uyum, stratejik yönetim, planlama, kalite yönetim sistemi gibi kavramların işletmelere girmesi ve sosyal gelişmeler hem küresel hem ulusal bazda, her kurumu etkilemiştir. Bu değişim ve dönüşümden kamu kurumları da etkilenmiştir ve etkilenmeye devam etmektedir. 21. yüzyılın gerekliliklerine ayak uyduramayan ya da atıl durumda olan kamu kurumları çağın gerisinde kalarak vatandaşına kaliteli ve sağlıklı hizmet sunamamaya başlamıştır. Bunun farkına varılmasıyla birlikte özel sektörde uygulanan bazı ilkeler ve stratejik prosedürler kamu kurumlarına uyarlanmaya başlanmış ve bu uygulamalardan da olumlu sonuçlar alındığı görülmüştür. Bu çalışmada, yukarıda bahsedilen kavramlardan; stratejik uyum ile personel verimliliği üzerinde durulmuş ve bu iki kavramın kamu kurumlarında istihdam edilen personellerdeki yansıması değerlendirilmiştir. Araştırmada, hem nicel hem nitel boyutları bulunan karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmada, önce nicel veriler elde edilmiş, ardından da nitel verilerle çalışma tamamlanmıştır. Nicel boyutta anket tekniği, nitel boyutta da görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya cevap bulabilmek için Gebze Teknik Üniversitesi'nde uygulanmak üzere, çoktan seçmeli bir anket hazırlanmış ve anketin yüzdelik dağılımlarına göre görüşme soruları belirlenerek, idari-akademik personelle birebir görüşme yapılmıştır. Çalışmada, uyum ve verimlilik arasında olumlu bir ilişki olduğu ortaya konmuş, bir kamu kurumunun kendi içinde sağlanan uyumun, personellerin verimliliğine ve performansına olumlu etki ettiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Stratejik Adaptasyon, Personel Verimliliği, Kamu Kurumu.
dc.description.abstractWith the industrial developments since late 20th century, many changes have taken place within the organizations operating in the private sector. In line with organizational experiences and needs, the introduction of concepts such as technology, manpower, performance evaluation, staff productivity, strategic adaptation, strategic management, planning, quality management system has affected every organization both globally and nationally, along with social developments. Public institutions have also been affected by this change and transformation and continue to do so. The public institutions that were unable to keep up with the requirements of the 21st century or implement effective institutional policies have failed to provide quality and proper services for their citizens, falling behind the era. With the recognition of this fact, certain principles and strategic procedures implemented in the private sector began to be adapted to public institutions and positive results have been obtained from these practices.In this study, of the above-mentioned concepts, `strategic adaptation` and `staff productivity` were examined and the reflection of these two concepts on the staff employed in public institutions was evaluated. For the research, a mixed method with both quantitative and qualitative dimensions was used. During the research, quantitative data were obtained first, and then the research was supplemented qualitative data. The questionnaire technique was used for the quantitative part and the interview technique was used for the qualitative part. In order to find answers to the questions of the research, a multiple-choice questionnaire was prepared to be conducted at Gebze Technical University and the interview questions were determined according to the percentage distributions of the questionnaire, leading to one-to-one interviews with the academic and administrative staff. As a result of the study, it was found that there is a significant correlation between adaptation and productivity, and it was determined that the adaptation maintained within a public institution has positive impact on staff productivity and performance. Keywords: Strategic Adaptation, Staff Productivity, Public İnstitutionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu kurumları özelinde stratejik adaptasyonun personel verimliliği üzerine etkisi: Bir üniversite örneği (Gtü)
dc.title.alternativeThe impact of strategic adaptation on personnel productivity specific to public institutions: A university sample (Gtu)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10065536
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594325
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess