Show simple item record

dc.contributor.advisorErat, Serhat
dc.contributor.authorTevetoğlu, Bilal Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T12:04:53Z
dc.date.available2020-12-10T12:04:53Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/276602
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitim sektöründe örgütsel algılar kavramı altında yer verdiğimiz örgütsel öğrenme yeteneği ile örgütsel desteğin, kurumsal yaratıcılık ve iş sonuçları kavramı altında yer verdiğimiz yenilikçilik davranışı ve örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini incelemektir.Araştırmada veri toplama tekniği olarak tercih edilen anket yöntemi yüz yüze kağıda ve online dağıtım kanalları ile uygulanmıştır. 47 sorudan oluşan ankete devlet üniversitelerinde çalışan 339 akademik personel katılmıştır. Anket çalışmasından elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizleri sonuçları çıkarılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, örgütsel öğrenme yeteneği ve örgütsel desteğin, kurumsal yaratıcılık ile yenilikçilik davranışı ve örgütsel bağlılığı etkilediği görülmüştür. Ayrıca çalışmada, araştırma kapsamında oluşturulan 8 hipotezin 7 tanesi kabul edilmiş olup, bir tanesi kabul edilmemiştir. Literatürde, araştırmada oluşturulan hipotezlerin tümünü destekleyen çalışmalara rastlanılmış ve bu çalışmalara değinilmiştir. Ayrıca bu araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar bu ve benzer konularda yapılacak yeni araştırmalara ve literatüre önemli ölçüde katkı sağlayacaktır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of organizational learning ability and organizational support, which we place under the concept of organizational perceptions in the education sector, on the innovative behavior and organizational commitment we place under the concept of corporate creativity and business results.The questionnaire method, which is preferred as the data collection technique in the research, was applied to face to face paper and online distribution channels. 339 academic staff working in public universities participated in the questionnaire consisting of 47 questions. The data obtained from the survey study were analyzed with the SPSS program and the results of explanatory factor analysis, correlation analysis and regression analysis were obtained. According to the results of the research, it has been seen that organizational learning ability and organizational support affect corporate creativity, innovation behavior and organizational commitment. In addition, 7 of the 8 hypotheses created within the scope of the research were accepted and one was rejected. In the literature, studies supporting all the hypotheses created in the research were found and these studies were mentioned. In addition, the results of this research will significantly contribute to new research and literature on these and similar topics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel algıların, kurumsal yaratıcılık ve iş sonuçlarına etkisi: Eğitim sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of organizational perceptions on corporate creativity and business results: A research in the education sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10238011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626280
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess