Ana sınıfına giden ve gitmeyen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Yücel, Cemil | |
dc.contributor.author | Akkaya, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:51:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:51:39Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27649 | |
dc.description.abstract | 11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ ANA SINIFINA GİDEN VE GİTMEYEN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİL GELİŞİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Derya AKKAYA Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2003 Danışman : Yrd. Doç. Dr. Cemil YÜCEL Bu çalışmada anasınıfına gidip gitmemenin dil gelişimi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ana sınıfına gitmiş bir grup birinci sınıf öğrencisi ile anasınıfına gitmemiş diğer bir grup birinci sınıf öğrencisi karşılaştınlmıştır. Öğrencilere bir pasaj okunmuş ve kendilerinden dinledikleri bu parçayı tekrar etmeleri istenmiştir. Daha sonra çocuklara parça ile ilgili sorular sorularak bu soruları cevaplamaları istenmiştir. Geliştirilen bir dil gelişimi indeksi kullanılarak, anasınıfına devam edip etmemenin öğrencilerin sosyo-ekonomik statüleri ve ailevi özelliklerini yansıtan değişkenlerin dil gelişimi üzerindeki etkisinin üzerinde bir etki yapıp yapmadığına bakılmıştır. Çocuğun sosyo-ekonomik ve ailevi özelliklerinin dil gelişimine etkisi dışarda tutulduğunda, anasınıfına devam edip etmemenin tek basma dil gelişimine %2 gibi bir pozitif etki yaptığı bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Ana sınıfı, Dil gelişimi, Çocuk gelişimi | |
dc.description.abstract | Ill A COMPARISON OF LANGUAGE DEVELOPMENT OF FIRST GRADE STUDENTS WHO ATTENDED KINDERG ARDEN AND WHO DID NOT ATTEND KINDERGARDEN ABSTRACT The purpose of this study is to examine the effect of attending kindergarden on language development A group of first grade students who attended kindargarden and a group of first grade students who did not attend kindergarden were compared. Students were read a passage and were asked to repeat the passage from memory. Then students were asked to reply the questions related to the passage. An index of language development was used to explore the effect of attending kindergarden on language development beyond the effects of variables related to socio-economic status of students and family bacgraunds of sttudents. It was found that attending kindergarden explained %2 variation in lenguage development beyond socio-economic status and family bacgraound. Key Words: Kindergarden, Language development, Child development, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ana sınıfına giden ve gitmeyen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | A Comparison of language development of first grade students who attended kindergarden and who did not attended kindergarden | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Nursery classes | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Language development | |
dc.identifier.yokid | 129791 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125727 |