Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorAkkaya, Derya
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:39Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:39Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27649
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ ANA SINIFINA GİDEN VE GİTMEYEN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİL GELİŞİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Derya AKKAYA Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2003 Danışman : Yrd. Doç. Dr. Cemil YÜCEL Bu çalışmada anasınıfına gidip gitmemenin dil gelişimi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Ana sınıfına gitmiş bir grup birinci sınıf öğrencisi ile anasınıfına gitmemiş diğer bir grup birinci sınıf öğrencisi karşılaştınlmıştır. Öğrencilere bir pasaj okunmuş ve kendilerinden dinledikleri bu parçayı tekrar etmeleri istenmiştir. Daha sonra çocuklara parça ile ilgili sorular sorularak bu soruları cevaplamaları istenmiştir. Geliştirilen bir dil gelişimi indeksi kullanılarak, anasınıfına devam edip etmemenin öğrencilerin sosyo-ekonomik statüleri ve ailevi özelliklerini yansıtan değişkenlerin dil gelişimi üzerindeki etkisinin üzerinde bir etki yapıp yapmadığına bakılmıştır. Çocuğun sosyo-ekonomik ve ailevi özelliklerinin dil gelişimine etkisi dışarda tutulduğunda, anasınıfına devam edip etmemenin tek basma dil gelişimine %2 gibi bir pozitif etki yaptığı bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Ana sınıfı, Dil gelişimi, Çocuk gelişimi
dc.description.abstractIll A COMPARISON OF LANGUAGE DEVELOPMENT OF FIRST GRADE STUDENTS WHO ATTENDED KINDERG ARDEN AND WHO DID NOT ATTEND KINDERGARDEN ABSTRACT The purpose of this study is to examine the effect of attending kindergarden on language development A group of first grade students who attended kindargarden and a group of first grade students who did not attend kindergarden were compared. Students were read a passage and were asked to repeat the passage from memory. Then students were asked to reply the questions related to the passage. An index of language development was used to explore the effect of attending kindergarden on language development beyond the effects of variables related to socio-economic status of students and family bacgraunds of sttudents. It was found that attending kindergarden explained %2 variation in lenguage development beyond socio-economic status and family bacgraound. Key Words: Kindergarden, Language development, Child development,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAna sınıfına giden ve gitmeyen ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeA Comparison of language development of first grade students who attended kindergarden and who did not attended kindergarden
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild development
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmNursery classes
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmLanguage development
dc.identifier.yokid129791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125727


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess