Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorÜnal, Zahide
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:31Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:31Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27635
dc.description.abstractYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ ÖĞRETMENLERDE İŞ DOYUMU VE ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIK Zahide ÜNAL Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2003 Danışman: Yard. Doç. Dr. Cemil YÜCEL Bu çalışmada iş doyumu ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı ve iş doyumu arasındaki ilişki; hayat doyumu, örgütsel adalet, güçsüzlük gibi diğer faktörlerde hesaba katılarak incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışını açıklayan iki model çizilmiştir, örgütsel vatandaşlık davranışını açıklamak için pet analizleri kullanılmıştır. İş doyumunun örgütsel vatandaşlık davranışına direkt bir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Örgütsel adaletin, hayat doyumunun, özgüvenin ve İademin örgütsel vatandaşlık üzerinde direkt ve pozitif bir etkisi olduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler: Eğitim yönetimi, örgütsel vatandaşlık davranışı, örgütsel adalet, hayat doyumu, iş doyumu, güçsüzlük.
dc.description.abstractABSTRACT JOB SATISFACTION AND ORGANIZATIONAL CITIZENSHIP BEHAVIOUR OF TEACHERS Zahide ÜNAL Department of Elemantary Education School of Graduate Studies in Social Sciences Afyon Kocatepe University July 2003 Advisor Assistant Prof. Dr. Cemil YÜCEL The study examines the relationships between organizational citizenship behaviour and job satisfaction. The relationship between OCB and job satisfaction is examined while some other factors such as life satisfaction, organizational justice, powerlessness were taken into account. Two models explaining the OCB were drawn. Path analyses were utilized to explain OCB. İt is found that job satisfaction did not have direct effect on OCB. Organizational justice, life satisfaction, self-esteem and years of experience in the job have direct and positive effect on OCB. Key words: Educational Administration, Organizational Citizenship Behaviour, Organizational Justice, Life Satisfaction, Job Satisfaction, Sense of Powerlessnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerde iş doyumu ve örgütsel vatandaşlık
dc.title.alternativeJob satisfaction and organizational citizenship behaviour of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid142669
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140658


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess