Show simple item record

dc.contributor.advisorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorAkdeniz, Celal
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:29Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:29Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27630
dc.description.abstractvn ÖZET İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENEN ORGANİZASYON YAKLAŞIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Celal Akdeniz Yüksek lisans, İlköğretim ABD, Sınıf Öğretmenliği Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. İlhan GÜNBAYI Mart 2003 Bu çalışma temelde öğrenen organizasyonlar kavramı üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin `öğrenen örgüt` yaklaşımına ilişkin algılan belirlenmiştir. Araştırma bulguları iki kısımda incelenmiştir. 1. Kısımda; okullarımızdaki görevli öğretmenlerimizin demografik yapılan, 2. Kısımda; bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki varyans analizleri, tukey testleri ve anket maddelerine göre öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımına ilişkin algılan incelenmiştir. Araştırma sonunda; gerek sımf gerekse branş öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımını ortalama düzeyde (vasat) algıladıklan görülmüştür. Sınıf ve branş öğretmenlerimizin Öğrenen örgüt yaklaşımına anlamlı düzeyde farklılık sergilemedikleri tespit edilmiştir. Bir diğer önemli bulgu, fakülte mezunlarının beklenen algı düzeyini sergilememiş olmalandır. Bu tez aynca, öğrenen organizasyonlar kavramının organizasyonlarca kullanımı amacıyla yapılacak çalışmalara yardımcı olmayı hedeflemektedir. Anahtar Kelimeler: öğrenen Örgüt, öğrenen Okul
dc.description.abstractvia COMPULSORY SCHOOL TEACHERS' VtEWS ON LEARNING ORGANIZATION Celal AKDENİZ Master of Arts Compulsory Education, Section Of Class Teachers' Thesis Director : Asst. Prof. Dr. ilhan GUNBAYI May 2003 This study is primarily based on the concept of learning organization. In this study compulsory school teachers' views on learning organizations were assessed. The findings of this study were scrutinized under two sub-leadings 1. The demografic pecularities of the teachers in compulsory education 2. T-test for equdity of means, analysis of variance and tukey tests for the views of teachers belongings to various sub-groups and Compulsory school teachers' views according to the items in the questionnaire. In the end of this study, both primary and junior high school teachers' scored medium in their views on learning organizations. There were no really difference in the scores of teacher on learning organizations. One another important finding was that the teachers who were graduate of B.A or B.S. scored less than expected. Additionally, this study aimed to contribute to the studies to be done on the concept of learning organizations in the future. Key words : Learning Organization, Learning Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrenen örgüt etkenlerine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeCompulsory school teachers views on learning organization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmLearning schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid142731
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140663


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess