İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul iklimi ve liderlik etkenlerine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Günbayı, İlhan | |
dc.contributor.author | Emeksiz, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:51:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:51:25Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27620 | |
dc.description.abstract | ÖZET İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul IklîmI ve liderliğe ılîşkın görüşleri Özgür EMEKSİZ Yüksek lisans, ilköğretim ABD, Sınıf öğretmenliği Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doc. Dr. ilhan Günbayı Nisan 2003 Bu çalışma temelde okul iklimi ve liderlik üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin `okul iklimi ve liderliğe` ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Araştırma bulguları dört kısımda incelenmiştir. 1. Kısımda; okullarımızdaki görevli öğretmenlerimizin demografik yapılan, 2. Kısımda; 1. alt probleme ilişkin bulgular ve yorumu 3. Kısımda; 2. alt probleme ilişkin bulgular ve yorumu 4. Kısımda; anket maddelerine göre öğretmenlerimizin okul iklimi ve liderliğe ilişkin algılan incelenmiştir. Sonuç olarak, okul iklimi ve liderlik arasında çok yüksek düzeyde bir ilişki olduğu, dolayısıyla liderlik davranışındaki olumlu değişiklikler iklim boyutunu olumlu bir şekilde etkilediğini söyleyebiliriz. Anahtar kelimeler: Okul iklimi, Liderlik | |
dc.description.abstract | VI ABSTRACT COMPULSORY SCHOOL TEACHERS' ViEWS ON SCHOOL CLİMATE AND LEADERSHIP Master of Arts Compulsoray Education Section Of Primary School Teaching Thesis Advisor: Asst. Prof. Dr. ilhan GÜNBAYI June 2003 This study is primarily based on school climate and leadership. In this study compulsoruy school teachers' ciews on school climate and leadership were assessed. The findings of this study were scrutinized under two sub-headings: 1. The demographic pecularities of the teachers in compulsory education. 2. t-test for equaltiy of means, analysis of variance and tukey tests for the views of teachers belonging to various sub-groups and compulsoruy school teachers' views according to the items in the questionnare. As aresult, there is a high significant relation between school climate and leadership styles and this, it can be said that positive changes in the leadership styles will also affect the school climate positively. Key Words: School Climate, Leadership, Organizational Leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul iklimi ve liderlik etkenlerine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Compulsory school teachers views on school climate and leadership | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School climate | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.identifier.yokid | 142648 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 140647 |