Show simple item record

dc.contributor.advisorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorEmeksiz, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:25Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:25Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27620
dc.description.abstractÖZET İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul IklîmI ve liderliğe ılîşkın görüşleri Özgür EMEKSİZ Yüksek lisans, ilköğretim ABD, Sınıf öğretmenliği Bölümü Tez Yöneticisi: Yrd. Doc. Dr. ilhan Günbayı Nisan 2003 Bu çalışma temelde okul iklimi ve liderlik üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin `okul iklimi ve liderliğe` ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Araştırma bulguları dört kısımda incelenmiştir. 1. Kısımda; okullarımızdaki görevli öğretmenlerimizin demografik yapılan, 2. Kısımda; 1. alt probleme ilişkin bulgular ve yorumu 3. Kısımda; 2. alt probleme ilişkin bulgular ve yorumu 4. Kısımda; anket maddelerine göre öğretmenlerimizin okul iklimi ve liderliğe ilişkin algılan incelenmiştir. Sonuç olarak, okul iklimi ve liderlik arasında çok yüksek düzeyde bir ilişki olduğu, dolayısıyla liderlik davranışındaki olumlu değişiklikler iklim boyutunu olumlu bir şekilde etkilediğini söyleyebiliriz. Anahtar kelimeler: Okul iklimi, Liderlik
dc.description.abstractVI ABSTRACT COMPULSORY SCHOOL TEACHERS' ViEWS ON SCHOOL CLİMATE AND LEADERSHIP Master of Arts Compulsoray Education Section Of Primary School Teaching Thesis Advisor: Asst. Prof. Dr. ilhan GÜNBAYI June 2003 This study is primarily based on school climate and leadership. In this study compulsoruy school teachers' ciews on school climate and leadership were assessed. The findings of this study were scrutinized under two sub-headings: 1. The demographic pecularities of the teachers in compulsory education. 2. t-test for equaltiy of means, analysis of variance and tukey tests for the views of teachers belonging to various sub-groups and compulsoruy school teachers' views according to the items in the questionnare. As aresult, there is a high significant relation between school climate and leadership styles and this, it can be said that positive changes in the leadership styles will also affect the school climate positively. Key Words: School Climate, Leadership, Organizational Leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin okul iklimi ve liderlik etkenlerine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeCompulsory school teachers views on school climate and leadership
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid142648
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140647


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess