Show simple item record

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorŞahin, Aybike
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:16Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:16Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27598
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ İLKÖĞRETİMDE TATİL SONRASI ÖĞRENME KAYIPLARI Aybike ŞAHİN İlköğretim Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ocak 2004 Danışman: Yrd.Doç.Dr. Şenay YAPICI Tarama modelindeki bu araştırma; üç aylık yaz tatilinin ilköğretim I.kademe öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde öğrendiklerini etkileyip etkilemediğini ve öğrenme kayıplarının `cinsiyet, sınıf, tatili geçirme biçimi, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyi` değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. 2002-2003 eğitim ve öğretim yılının sonunda ve 2003-2004 eğitim ve öğretim yılının başında olmak üzere; ön test-son test olarak Afyon il merkezinde ilköğretim I. kademesinde 2. sımf ve 3. sınıfta okuyan 580 öğrenciye, araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan 25 tane Türkçe, 25 tane de Matematik dersiyle ilgili sorulardan oluşan testler uygulanmıştır. Bu araştırmanın bulgularına dayanılarak ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir: Öğrencilerin üç aylık tatil öncesi ve sonrası öğrenme düzeyleri birbirinden farklı olup, tatil sonrası öğrenme kaybının oluştuğu ve 2. ve 3. sımf Matematik dersinde, Türkçe dersinden daha fazla öğrenme kaybının olduğu bulunmuştur.Ill Öğrencilerin cinsiyetlerinin, öğrenme kaybı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin bulundukları sınıf seviyesi açısından öğrenme kayıplarında, 3. sınıf öğrencilerinde 2. sınıf öğrencilerinden daha fazla bir öğrenme kaybının olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin tatili geçirme biçimleri açısından; ev işlerinde aileye yardım etmenin Matematik dersinde ki öğrenme kaybı üzerinde etkisinin daha çok olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyi açısından; babanın mesleğinin Matematik dersinde ki öğrenme kaybı üzerinde ve evde kitaplık bulunmasının da Türkçe dersinde öğrenme kayıpları üzerinde daha çok etkisinin olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractIV ABSTRACT LEARNING LOSSES AFTER HOLIDAY AT ELEMANTARY EDUCATION Aybike ŞAHİN Deparment of Elementry Education Afyon Kocatepe University, The Institute of Social Sciences January 2004 Advisor: Yrd.Doç.Dr. Şenay YAPICI This survery model research was maden to expose that; whether three month summer holiday effects what the students at first degree learned, and whether the learning losses show meaningful differences from `Sexuality, class, style of holiday and place of holiday, families social-economical level..` At the end of 2002-2003 education and instruction year and at the beginning of 2003-2004 education and instruction year, tests were carried out as a first test-last test which were composed of 25 guestions about Turkish Lesson and 25 guestions about Mathematics, to the 580 students attending to 2. and 3. class at the first degree of elementary education at Afyon province center. The results, which were reached by basing on this research findings, can be summarzed like this : It's been found that student's level of learing is different before and after holiday loss of learning appears and in the Mathematics lesson of 2. and 3. grade, more loss appears than Turkish lessons. It's been found that genders of students are of no importance on loss of learning. It's has been found that more learning losses observed in the 3. grade students than 2. grade students if consideration is mode judging from grade levels.It has been found that helping the family with the housework at home is more affactive on loss of learning in Mathematics lessons, judging from the way how students spend then- holidays. When considered by looking at the students social-economic levels; It's been found that father's occupation and existence of a library at home is more affactive on learning losses of the former for Mathematics and latter for Turkish.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde tatil sonrası öğrenme kayıpları
dc.title.alternativeLearning losses after holiday at elementary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid147161
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid144015


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess