Devlet konservatuvarlarındaki viyolonsel öğretim programlarının öğretim programlarının çağdaşı öğretim programcılık tekniğine uygunluğunun incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akkaş, Salih | |
dc.contributor.author | Güler, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:51:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:51:12Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27590 | |
dc.description.abstract | İİİ YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ DEVLET KONSERVATUVARLARINDAKİ VİYOLONSEL ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM PROGRAMCILIK TEKNİĞİNE.UYGUNLUĞUNUN İNCELENMESİ Deniz GÜLER Müzik Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Haziran 2004 Danışman: Prof. Dr. Salih AKKAŞ Bu araştırma, Devlet Konservatuvarlarında halen uygulanmakta olan Viyolonsel Müfredat Programlarının, çağdaş öğretim programı anlayışı doğrultusunda incelenerek, programların geliştirilmelerine katkıda bulunabilmek ve bu konuda yapılacak çalışmalara ışık tutabilmek amacıyla yapılmış betimsel bir araştırmadır. Yapılan araştırma üç bölüm altında ele alınmış, birinci bölümde çağdaş programcılık tekniğiyle ilgili kuramsal temellere değinilmiş, ikinci bölümde de viyolonsel programının sistematik görünümü ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise devlet konservatuvarlarında uygulanmakta olan viyolonsel müfredat programlarının çağdaş öğretim programına uygunluğu incelenmiştir. Elde edilen bulgu ve sonuçlar doğrultusunda; çağdaş bir öğretim programında bulunması gereken öğelerin programlarda tümüyle yer almadığı, tanımsal bir program özelliği gösterdiği saptanmış, Viyolonsel müfredat programlarının Çağdaş Programcılık anlayışına göre geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT INVESTIGATION OF THE COMPATIBILITY OF VIOLONCELLO CURRICULUM IN GOVERNMENT CONSERVATORIES WITH MODERN TEACHING PROGRAMMING TECHNIQUE Deniz GÜLER Department of Music Afyon Kocatepe University, The institute of Social Sciences June 2004 Advisor: Prof. Dr. Salih AKKAŞ This study is a descriptive one that is prepared to light the way of studies in this area and to contribute to develop the violoncello curriculums that are still applied in government conservatories in the direction of modern teaching program. This study consists of three chapters. In the first chapter, theoretical basis of modern teaching techniques is mentioned. The second chapter is about the systematic view of violoncello curriculum. Finally, in the third chapter, it is investigated that whether the violoncello curriculum applied in government conservatories is compatible with modern teaching program. In the direction of the inventions and the results obtained in this study, it is determined that the elements that must be contained in modern teaching program do not take place in classical programs completely. It is also determined that the classical programs have descriptive properties. It is recommended that the violoncello curriculums must be improved in respect of modern teaching mind. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Devlet konservatuvarlarındaki viyolonsel öğretim programlarının öğretim programlarının çağdaşı öğretim programcılık tekniğine uygunluğunun incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the compatibility of violoncello curriculum in government conservatories with modern teaching programming technique | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 147180 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 144023 |